ANTREKK + UKENS SPØRSMÅL

Hva var det beste med Kiel-turen? Åh, det var mye det! Vi gjorde så mye gøy og hadde det så fint! Om det går an å si må jeg nesten si å skape nye gode minner. Det er gull verdt!

Vad jobbar du med? Jeg har ikke en vanlig jobb om jeg kan si det sånn. Men jeg jobber med å bli frisk.

Hva var det verste med Kiel-båten? Med selve båten må nok være hvor dyrt det er å ringe når båten ikke kjørte i nærheten av et land og at det ikke var gratis internett. Det kostet 13 kr i minuttet å ringe og jeg brukte 50MB av mobilnettet av å GÅ INN PÅ FACEBOOK. Vi kjøpte nett av båten for å si det sånn..

Hva verdsetter du mest i et vennskap? Det må være at vennskapet er gjensidig og at man begge setter pris på hverandre og prioriterer hverandre. Et vennskap som kun går en vei og et vennskap hvor det er den ene som må spørre hele tiden fungerer ikke i lengden.

Hva sliter du mest med og hvorfor? Det jeg sliter aller aller mest med er å akseptere at tiden ikke kan spoles tilbake, at jeg må leve her og nå og at jeg blir eldre for hver dag som går. Det er vondt det.

Hva liker du alles best ved Mona? Det må være hvor utrolig inspirerende og sterk hun er! I tillegg til at vi har så mange like interesser, at hun forstår meg så godt og hvor mye hun gir i vennskapet vårt.


Hvis du kunne bytta navn hva ville du het da? Jeg elsker elsker elsker navnet Ulva. Jeg er utrolig fascinert av vikingtiden og litt røffe norske navn. Eira, Hedvig og Saga er også noen av navnene jeg liker i den kategorien. Samtidig er jeg veldig glad i navnene Linnea, Olivia, Maya, Alva og Aisha. Men det måtte nok ha blitt Ulva.

Hvordan påvirker sykdommen din forholdet mellom deg og Andreas? Akkurat dette spørsmålet blir veldig vanskelig å svare kort på. Derfor tenkte jeg å vie et helt eget innlegg til nettopp dette. Kort fortalt er det tøft, samtidig som det fører til at vi kommer nærmere hverandre på en helt annen måte.

Hva liker du best med et nytt år? Jeg er veldig sånn at jeg liker/trenger blanke ark. Hver dag er en ny start. Hver måned. Og ikke minst hvert nye år er en stor ny start. Ikke bare blanke ark, men en hel ny blank bok. Om det ga mening.

Hvor finner du inspirasjon til stilen din? Åh, nå spør du vanskelig! Over alt og ingen steder. Jeg elsker å kikke i klesbutikker og da ser jeg ofte for meg hva diverse plagg kan passe med. Jeg er også veldig glad i å finne inspirasjon på Instagram.

Nike eller Adidas? Adidas.

Hvordan var turen? Verdt turen? Forhold til penger og hvor bra den ellers var? Den er så absolutt verdt det! Vi betalte kun 600kroner per person og for to døgn på cruise er det ikke mye! Prisene på båten var også helt greie.

Hva liker du best ved deg selv? Denne er så vanskelig å svare på, men jeg skal prøve! Jeg liker at jeg er en kreativ sjel som elsker å skrive, fange øyeblikkene, se det vakre rundt meg og sette pris på de små øyeblikkene. Utseendemessig må det være overkroppen min heh. Altså fra livet og opp til starten av halsen.

Vad är din största dröm? Det er å kunne leve et vanlig liv. Være frisk, være i jobb, gifte meg med Andreas og få barn med han. Ellers må det være å gi ut en bok.

Hva er grunnen til at du ble veganer? Jeg er vegetarianer, men akkurat i januar spiser jeg kun vegansk mat. Jeg har lyst til å bli veganer, men det går ikke på nåværende tidspunkt pga sykdommen min. Grunnen er at jeg mener det er feil å drepe og utnytte andre levende vesner kun for nytelsens skyld. Helt ærlig synes jeg det er helt sykt hvor normalisert det er å drive med drap og tortur, så lenge det ikke gjelder mennesker.

Det ble et utvalg av spørsmål denne gangen da jeg fikk inn en del spørsmål. Ønsker du å stille meg noen spørsmål til neste uke kan du følge meg på Instagram, hvor jeg heter @eliseamandan og stille meg spørsmål i story der eller du kan legge igjen en kommentar under her 🙂

-Elise Amanda

11 kommentarer
    1. Elsker bloggen din 🙂 Men ble litt nysgjerrig, for jeg også er utrolig fascinert av vikingtiden og norrøn mytologi! – Navnet Ulva har jeg aldri hørt eller lest om før, vet du hvor dette stammer fra (er det fra vikingtiden, og er det nevnt i sagaer eller lignende?), eller er det bare et ”vanlig” norsk-røfft navn? forresten, du er sterk og helt rå, stå på! <3

      1. Takk! 😀 Navnet Ulva har jeg ingen historiske kilder til, annet enn guttenavnet Ulv som det slekter fra og som er et norrønt navn. Jeg “hørte” det i en bokserie for mange år siden som heter Ulveøyne. Altså ikke en vikingsaga, men en serie som er skrevet i moderne tid. Og så gøy du også er fascinert av den tiden!! Tusen takk! <33

    2. Det er det fineste antrekket jeg har sett på lenge, hvorfor går ikke alle sånn!? Sjukt fint at det er litt «gammeldags» og klassisk, men samtidig ganske kort og moderne fasong! Stilen, altså ♥♥ Hadde spurt om hvor det var fra, hadde det ikke vært for at jeg hadde sett ut som en gammel lærer med det, men sånn får det bare være.

      Forresten, knallbra formulert det med at det er sjukt at det er så normalisert å torturere og drepe dyr- jeg pleier alltid å vri meg unna når noen spør om hvorfor jeg er veggis, fordi folk som spør gjerne blir veldig defensive (og bruker hersketeknikker uten å vite det) når jeg prøver å forklare! Nå har jeg iallfall et greit og ærlig svar!

      Klem! ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg