ÅRETS JULEKALENDERE + PLANEN RUNDT DET

Dette året er det tre kalendere i hus: en til meg og en til hver av kattene. Andreas ville ikke ha i år og det er helt lov til å ikke ville, han er tross alt ikke like julegal som hva jeg er hehe. Det kjipe med kattene sine julekalendere er jo at jeg kjøpte en til hver av dem, men så langt har ikke noen av dem likt en eneste godbit de har fått.. Det er faktisk rart for det er snakk om to forskjellige katter som har veldig forskjellige smakspreferanser.. så det blir ikke gjenkjøp på den neste år, men da kjøper jeg heller en fra Musti og tester ut det.

Min julekalender derimot er en sjokoladekalender. Tidligere har jeg kjøpt sjokoladekalendere til 5-10kr og endt med å spise dem opp under overspising, for så å kjøpe ny dagen etter. Sånn har jeg holdt på og jeg vet ikke hvor mange kalendere jeg har spist hver desember de siste årene, men det er mange.. Til og med Andreas sine har jeg tatt. Likevel, hvert år går jeg inn med nytt mot, for det nytter ikke å gi seg. Jeg vil også klare å kose meg med kalender og klare å ha kalender i desember.

I år gikk jeg for en annen taktikk enn tidligere: jeg kjøpte heller en (altfor overpriset) sjokoladekalender med mummitrollet på til 130kr. Tanken er at terskelen til å ta av den når jeg overspiser skal bli større, da jeg ikke har råd til å drive å erstatte noe så dyrt hele tiden. Og vet dere hva? Vi er på fjerne desember og enn så lenge har det funket! Jeg har vært nære på å ta den og jeg vet at hadde det vært en av de billigere hadde jeg gitt etter. Men siden jeg liker å være sparsommelig og ikke har råd til å erstatte denne har jeg så langt klart å la være! I år gir seg meg selv også bare en sjanse. Hvis jeg først går på en smell orker jeg ikke nederlaget ved å gå på smell etter smell etter smell. Så det er min plan i år med julekalender og så langt fungerer det veldig fint!

 

Hva slags kalender har du, hvis du har?

 

//Elise Amanda

_______________________________________

Følg meg gjerne på FaceBook HER eller på instagram HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg