ÅRETS JULEKALENDERE

Jeg hadde helt glemt bort bloggen i dag, jeg. Men hei, nå tenkte jeg å vise dere årets julekalendere! Som jeg skrev så slo jeg litt på stortromma i år med julekalendere hehe.. Så i år ble det en sjokoladekalender (samme som i fjor) med Mummitrollet, en tekalender fra Normal og en sminkekalender fra Makeup Revolution. Så langt er jeg skikkelig positivt overrasket over smakene fra tekalenderen, de har vært veldig gode, så den falt veldig i smak! Da jeg var barn gikk det som regel i en sjokoladekalender og jeg ser heller ikke noe galt i det, men akkurat i år ville jeg kjøre litt på med kalendere. Sminkekalenderen så jeg hva inneholdt da jeg bestilte, noe som egentlig ikke gjør noe da jeg har hukommelse som en gullfisk. Derfor blir det en overraskelse hva jeg får i den hver dag også haha.

Jeg har lagt merke til at det har vært en god del debatt i år (mer enn vanlig synes jeg) rundt hva slags kalendere noen velger å gi barna sine. Jeg synes det er trist å se at noen blir hakket på fordi de velger å gi barna sine pakkekalender, samtidig som noen blir hakket på fordi de “bare” gir barna sine en sjokoladekalender. Ett sted leste jeg til og med at det var noen som synes det var dårlig gjort å poste at de hadde laget pakkekalender til barna sine, fordi det hadde ikke vedkommende råd til. Jeg synes vi heller kan glede oss på andres vegne, hvorfor er det så vanskelig? Jeg husker da jeg gikk på barneskolen hadde de fleste sjokoladekalendere, mens noen hadde pakkekalendere. Vi med sjokoladekalender var vel fornøyd med det, samtidig som vi synes det var spennende å høre hva de med pakkekalender hadde fått hver dag. Når selv barn klarer å glede seg på andre barns vegne forstår jeg faktisk ikke at ikke voksne mennesker klarer å glede seg på andre barns vegne. Alt trenger faktisk ikke å koste penger heller, som rampenissen som nå har blitt så populær. Med den kan man finne på mye morsomt til barna og ikke trenger det koste penger heller. Har barna dine pakkekalender? Så flott for dem! Har barna dine sjokoladekalender? Så flott for dem! God advent!<3

  

 

 

//Elise Amanda

_______________________________________

Følg meg gjerne på FaceBook HER eller på instagram HER

2 kommentarer
    1. Godt poeng! Virker som om mange har blitt kjempenegative til pakkekalendere nå og mener at det er for “bortskjemte snørrunger” som får digre gaver hver dag. Jeg fikk alltid pakkekalender som barn, men da var det ganske små ting i den, som et enkelt Barbie-plagg, et viskelær eller et par sokker. Har ikke barn selv, men hadde jeg hatt det, hadde jeg ikke sett noe galt i å gi dem en slik kalender. Virker som om negativiteten går mest en vei, folk som gir/får pakkekalender snakker ikke så mye om sjokoladekalendere…

      Og skjønn selekjole ^^

      1. Der har du et veldig godt poeng at det også har en del å si hva man får i pakkekalenderen! Jeg hadde pakkekalender en gang og da fikk jeg som regel praktiske ting jeg hadde trengt uansett, som feks sokker og hårstrikk. Stor stas å åpne pakke hver dag og ikke ble jeg noe bortskjemt av det heller. Jeg er helt enig me deg der og ville definitivt ha laget pakkekalender om jeg hadde egne barn 😀 Veldig enig med deg! Tusen takk!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg