ÅRETS KOSELIGSTE JULETRADISJON

God kveld! Gårsdagen min var utrolig koselig, men den skal jeg fortelle dere mer om senere. Fredagen med Anni ble også utrolig koselig og filmen vi så likte jeg godt! Dessverre er det ofte sånn at koselige ting har en liten bismak for meg da jeg som regel gjør ting jeg egentlig ikke er klar for og at det blir vanskelig i ettertid. Litt vanskelig å forklare og jeg tror ikke jeg er helt komfortabel med å gå veldig inn i det.  Det viktigste er iallfall at jeg koste meg på fredag og lørdag. At dagen i dag har vært ekstremt tøff er en litt annen sak. Jeg måtte også avlyse dagens planer og heller flytte det til en annen dag. Heldigvis for meg var hun jeg hadde planer med i dag svært forståelsesfull og slikt setter jeg skikkelig pris på!

Men hva med overskriften? Jo, det har seg nemlig slik at hvert eneste år er broren min og jeg hos besteforeldrene våre for å bake pepperkaker og pynte pepperkakehus før jul. Jeg var vel 2 år eller noe første gang og siden det har det vært slik hvert eneste år, så det er noen år vi har holdt på nå. Det er en utrolig koselig tradisjon og jeg setter så pris på å være sammen med besteforeldrene mine! De siste årene har også Andreas vært med, men selve bakingen er det mormor, broren min og jeg som står for. Vi pleier også å spise pizza og i år var intet unntak.

Mine favorittformer til pepperkaker er nøtteknekker, ballettdanser og griser. Jeg vet ikke helt hva det er, men jeg har hatt en ting for pepperkaker med form av gris i mange år nå hahah.

Annenhvert år får jeg med pepperkakehuset hjem og annethvert år får broren min det. I år var det min tur, så da ble huset plassert fint i stua vår. Jeg prøvde faktisk å lage huset skikkelig fint i år med mønster av melis på taket, men det bare skled og ble derfor totalt kaos. Broren min sin side av taket ble derimot mye finere, så det er den siden dere får se haha!

 

Hva pleier du å bake til jul?

 

//Elise Amanda

_______________________________________

Følg meg gjerne på FaceBook HER eller på instagram HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg