ÅRETS PEPPERKAKEBAKING OG JULEBAKST

Hei dere! I går var vi på den årlige pepperkakebaking og pynting av pepperkakehus dagen hos mormor og besse. Det er en så fin tradisjon og det fikk virkelig frem julestemningen! Mormor lager deigen klar til vi kommer og så lager jeg mine pepperkaker først mens broren min pynter halve pepperkakehuset. Det er alltid den rekkefølgen siden mine pepperkaker er glutenfrie, så da er kjøkkenet fritt for gluten mens jeg holder på. En liten fun fact: jeg trykker alltid ut flest former av en gris, av en eller annen grunn haha. Min side av pepperkakehuset i fjor ble skikkelig stygg, men i år ble det faktisk veldig fint! Jeg får ikke vist dere det da, siden vi tar det med hjem til oss annethvert år og i år var det broren min sin tur.

Jeg har også laget litt annet til jul! Serinakaker, som er min favoritt til jul (sånn sett bort ifra Sarah Bernard), brente mandler med kanel og sjokoladedekt marsipan. Under her ser dere et lite fat med det forskjellige på, så får resten ligge i kakebokser. Jeg pyntet forresten bare noen av pepperkakene. Pynten som er på pepperkakene og sjokolademarsipanen kjøpte jeg på Kiwi i en sånn boks med fire forskjellige type strøssel. De to typene som er i gull er såååå fine!

 

 

 

 

 

 

 

 

Har du bakt eller laget noe til jul i år? Hva da isåfall?

 

//Elise Amanda

_______________________________________

Følg meg gjerne på FaceBook HER eller på instagram HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg