ÅRETS TV-AKSJON

I dag har jeg gått årets viktigste gåtur, nemlig som bøssebærer for TV-aksjonen. Jeg synes at Leger uten grenser gjør en utrolig viktig, og modig jobb, så at pengene går til nettopp Leger uten grenser i år synes jeg er fantastisk! Jeg synes også det er viktig å gjøre noe når man bryr seg og ikke bare la det bli ved ord. Selv har jeg ikke mulighet til å støtte særlig økonomisk, men det finnes andre måter man kan støtte på, for eksempel ved å gå med bøsse. Turen gikk veldig fint og jeg møtte mange hyggelige mennesker og det er så fint å se at folk oppriktig bryr seg og har satt seg inn i årets aksjon. Jeg har også opprettet en innsamling på Spleis, så hvis du har mulighet kan du gjerne støtte denne HER. Ingen beløp er for små<3 Spleisen blir direkte utbetalt TV-aksjonen forresten.

 

“Akkurat nå venter millioner av mennesker på å bli behandlet av en lege. For mange står det om livet, men tilgang til helsehjelp er ingen selvfølge. Årets TV-aksjon skal gå til å forebygge livsfarlige sykdommer og behandle pasienter i noen av verdens glemte kriser.

Med årets TV-aksjon skal vi bidra til å forebygge epidemier og behandle kjente og ukjente sykdommer i fire land: Bangladesh, Den sentralafrikanske republikk, Den demokratiske republikken Kongo og Sierra Leone. Vi skal gi vaksiner, tilgang til livreddende medisiner og helsehjelp. I samarbeid med forskningsorganisasjonen DNDi skal deler av TV-aksjonsmidlene også brukes til å utvikle medisiner mot glemte, dødelige sykdommer.” kilde: blimed.no

 

 

 

//Elise Amanda

_______________________________________

Følg meg gjerne på FaceBook HER eller på instagram HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg