BALLONGGENSEREN INN I GARDEROBEN

Denne sommeren har det ikke blitt mye strikking. Strikkelysten har vært litt laber, det har vært varmt og jeg har brukt tiden min på andre ting. Genseren under her begynte jeg på 22.06.20 og ble ferdig med i går. Det tok sin tid, men ferdig ble den! Ballonggenseren er så myk og god, i tillegg liker jeg passformen skikkelig godt.

Dette er den mest kompliserte strikkeoppskriften jeg har fulgt til nå, men det er så godt for mestringsfølelsen å klare vanskeligere og vanskeligere oppskriften. Italiensk felling har jeg også fått lært meg! Ei venninne av meg har mast litt på at jeg måtte lære meg det, men jeg er en litt lat strikker og har unngått det. Denne gangen måtte jeg derimot siden ribben nederst er så smal og jeg angrer så på at jeg ikke lærte det før! Så grusomt som jeg har gått rundt og trodd det skulle være var det ikke.

(legg merke til skulderdetaljene)

 

 

 

Genseren er strikket i Du Store Alpakka sine dreamline air og dreamline soul. Dette garnet funket kjempebra å bruke, men jeg måtte gjøre noen justeringer. Jeg strikket med en halv pinnestørrelse mindre og gikk derfor også opp en størrelse på plagget enn hva jeg egentlig skulle ha. Da traff jeg akkurat de målene jeg skulle ha på den størrelsen jeg skulle ha.

I dag har Andreas og jeg vært på café en tur hvor vi drakk kaffe og han var snill nok til å ta noen bilder av meg i den nye genseren min. Jeg drakk faktisk iskaffe denne gangen, for av en eller annen grunn bestiller jeg alltid varm kaffe når jeg drikker kaffe ute. Vi fikk også tatt oss en tur opp i sentrum hvor vi handlet før vi gikk hjem sammen. Jeg synes det er så koselig å finne på slike små ting sammen!

 

 

 

Hva synes du om genseren?

 

//Elise Amanda

_______________________________________

Følg meg gjerne på FaceBook HER eller på instagram HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg