BEHANDLINGSPLANEN VIDERE

Det er kun en grunn til at jeg ikke har svart alle dere som har spurt meg om hva behandlingsplanen videre er og den grunnen er nemlig det at jeg har skammet meg. Skammet meg over hvor lav motivasjonen for tiden er. Skammet meg over at jeg ikke vet om jeg en gang kommer til å takke ja om jeg får noen av de tilbudene jeg er søkt inn til. Skammet meg over at jeg ikke orker å stå på som pokker hver eneste dag for å kjempe mot spiseforstyrrelsen. Skammet meg over hvor stor kontroll spiseforstyrrelsen har, ikke bare fysisk, men også psykisk.

Uansett, behandleren min på spiseenheten har sendt en henvisning til RASP intensiv og en til RASP langtid. Så vi venter på svar fra dem. Ellers går jeg jo til behandleren min på spiseenheten fast. Det har også vær snakk om å begynne på dagbehandling på dagenheten på spiseenheten etterhvert, men ikke sånn som ting er nå. Jeg aner ikke hva som skjer videre fremover annet enn det. Ikke vet jeg hva jeg får tilbud om eller ikke og ikke vet jeg om jeg kommer til å takke ja. Men selv om motivasjonen er dårlig nå er det ikke slik at jeg gir full faen altså. Det er ikke der det ligger.

 

Disse bildene her passet ikke akkurat særlig til innlegget, men det er de eneste jeg har for hånden nå som jeg ikke har postet før haha. Derfor får dere disse fremfor arkivbilder.


//Elise Amanda

5 kommentarer
    1. Hei der, et lite tips. Se denne filmen : https://www.imdb.com/title/tt5541240/ .

      Om du oppriktig er lei av “spiseforstyrrelser/rop om hjelp” så finnes det flere løsninger… Noen trives som syk, for de vet ikke hvordan livet skal være som frisk.

      Lykke til med tolkning av filmen, er håp ser du. Men ikke ved hjelp av norsk “psykiatri” de fikser ikke stort.

    2. Jeg tenker på hvordan du skrev om dette i vår. Hvor motivert du var. Jeg husker du var på RASP, og fortalte om følelsen av å ha spist is, på helt vanlig måte. Det burde være sånn at man får være så lenge man TRENGER det synes jeg, ikke “slippes” for tidlig…Håper du får et tilbud som er bra, og som du takker ja til. Du fortjener å leve livet ditt som frisk 🙂 <3

      1. hugser og det godt synes det er trist at måten dagenheten på Rasp håndterte ting på førte til så vanskeleghetar med maten igjen, hååpar de kan gje deg eit betre tilbud snart vennen, og at du får kjenne mestring, viljestyrke og motivasjon til å kjempa vidare💖 Klem frå G-M

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg