BLACK & BEIGE

Hola mis amigas! Como estas? Jeg nevnte det for en liten stund siden, men jeg har utfordret meg selv til å øve på spansk hver dag en måned i strekk. Hvordan det har gått? Strålende! Jeg begynte med spansk på videregående for første gang, men på grunn av sykdom fikk jeg ikke vært i så alt for mange timer i tillegg til at jeg ble skrevet ut av faget etterhvert da jeg ikke skulle ha et ordinært skoleløp. Derfor har det vært veldig greit å kunne friske opp litt og lære litt mer! Jeg anbefaler appen (og nettsiden) Duolingo om du ønsker å lære deg et språk, den gjør det lett og gøy å lære et språk!

Enda kjenner jeg skuffelsen over at jeg ikke fikk ha spansk på videregående, men heller fikk mitt andrevalg innen språk som da var tysk hehe. Altså tysk var ok det, greit lett å forstå siden jeg var en del i Tyskland som barn og da lærte jeg å forstå en del tysk fordi jeg så og si bestandig lekte med tyske barn. Da jeg var i Tyskland i januar ville jeg teste om tysken min fremdeles satt så jeg bestemte meg for å føre en samtale kun på tysk med damen i kassen og det gikk uten problemer (nå skal det nevnes at det ikke var en så komplisert samtale altså). Men spansk er et språk jeg bestandig har hatt stor interesse for og stor iver etter å lære. Derfor kommer jeg nok til å fortsette å øve på det i det minste litt hver uke og jeg merker at jeg forstår mer og mer! Etterhvert vil jeg begynne å se filmer på spansk også. Spansk er jo et språk som snakkes over store deler av verden, derfor ser jeg på det som ganske nyttig i tillegg. Wow, dette ble mye mer språksnakk enn planlagt hehe.


Jeg kjøpte meg en helt basic svart genser her om dagen, for tro det eller ei så eide jeg ikke en eneste helt basic genser, noe sikkert de fleste av dere har flere av i skapet? Det går jo til alt og som dere ser kjøpte jeg større størrelse enn jeg nå bruker, nettopp for å ha noe å “vokse inn i” når jeg må opp i vekt nå snart. Ikke at jeg kommer til å bli så mye større rundt armer og midje, jeg har jo pærefasong til tusen, noe som kommer veldig godt til syne jo mer jeg veier. Anyway…. jeg valgte å matche den med strømpebukser, noen litt røffe lave støvletter, en hatt, roserød leppestift og et beige ballongskjørt. Et ganske basic antrekk, men leppestiften, hatten og støvlettene får det til å se litt mer spennende ut. Og hallo, se så langt håret mitt begynner å bli!!

  

Hvilke språk kan du snakke/forstå og hva synes du om antrekket?

//Elise Amanda

4 kommentarer
    1. Stilig antrekk 🙂 Fint med capsen/lua til 🙂 Jeg kan tegnspråk, litt tysk, litt fransk, i tillegg til engelsk. Best på tegnspråk:-)

    2. Kjempegøy at du lærer deg mer spansk da! Jeg og samboeren min øver oss litt på fransk faktisk 😀 Veldig fint antrekk forresten, lua var så kul! 😍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg