BLOMSTERGARTNERI, BESTEFORELDRE OG GRILLING

Åh, for en koselig dag det har vært i dag! Dagen startet med litt husarbeid før vi ble hentet av besteforeldrene mine. Vi har nemlig en utrolig koselig tradisjon hvor vi i starten av hver sommer drar på gartneriet rett ovenfor der vi bor for å handle inn litt blomster, for så å plante og med noe godt i glasset. De har så mye fint der og jeg drømmer meg helt bort hver gang. Faktisk var vi der nesten en time haha. Det er også veldig gøy å være der med akkurat dem, for de kan så utrolig mye om blomster begge to. Både navn, latinske navn, hvordan man skal ta vare på de forskjellige blomstene og hva man skal se etter når man skal kjøpe blomster. Det er også så utrolig snilt av dem å spandere blomster på oss!

Etter å ha plukket ut blomster satte vi snuta hjemover for å plante blomstene og fyyyy søren så fint det ble på uteplassen vår! Det skader ikke at vi har DEN utsikten heller og da putene kom på plass på stolene og duken på bordet… vel, jeg kan si det sånn at jeg gleder meg til å være masse ute i sommer! Vi inviterte også besteforeldrene mine til å grille med oss, så da ble det pølser og (vegetar)hamburgere på grillen, med pølsebrød, lomper, bbq-saus, ovnsbakte småpoteter, oliven og en grønn salat som tilbehør. De potetene altså, de ble gode!

 

 

 

 

Ja, jeg tok av maska et lite øyeblikk, men så holdt jeg tross alt over 5 meter avstand til alle andre enn Andreas haha. Hvordan resultatet ute ble får dere se senere og jeg gleder meg til å vise dere! Dere får iallfall her en liten sniktitt på to av bildene på hvilke blomster som ble med oss hjem. Ikke minst en haug av bilder med vakre blomster hihi!

 

 

 

 

 

Hva er ditt forhold til blomster?

 

//Elise Amanda

_______________________________________

Følg meg gjerne på FaceBook HER eller på instagram HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg