BULLET JOURNAL – APRIL

Forrige måned tegnet jeg for første gang i min nye og første bullet journal, men da kom jeg dessverre ikke lenger enn til å gjøre forsiden ferdig. Denne måneden bestemte jeg meg derimot for å fullføre en hel måned, så jeg har de siste dagene tegnet og styrt for å få det klart til denne måneden. Det har vært ganske fint å drive med på kveldene, for det krever litt konsentrasjon og da er det i tillegg mindre plass til alle andre tanker. Jeg ble ikke helt fornøyd, men så er jo dette tross alt noe jeg er fullstendig nybegynner på. Øvelse gjør mester, ikke sant?


Her ser dere altså forsiden til april. Det som er uklart øverst er en oversikt over dagene, altså en liten kalender. Jeg prøvde meg på et tema med vær og lignende, så paraplyer, måner, stjerner, sol og skyer er noe som går igjen.

 


Til venstre har jeg notert ned litt forskjellige mål som jeg skal fokusere på i løpet av måneden, forhåpentligvis klarer jeg de fleste. Noen av målene er utfordrende, men nå er jeg også et sted hvor jeg får veldig god hjelp. Til høyre har jeg laget en “mood tracker” med stjerner. Hver eneste stjerne har en dato ved siden av seg og hver kveld skal jeg fargelegge den aktuelle stjerna i den fargen som symboliserer hvordan dagen min har vært. God dag får rosa stjerne, ok dag for gul stjerne og dårlig dag får oransje stjerne.

 


Her ser dere da to ukeskalendere hvor jeg plotter inn avtaler, møter og lignende. Disse sidene er vel de jeg ble nest minst fornøyd med. Men de fungerer godt til hva de er ment for og det er jo det viktigste hehe.

 


Til venstre har jeg brukt siden til å planlegge youtube-videoer. Hver farge symboliserer en uke, over prikkene er det tittel på video og plassen under er til notater til hver video. Til høyre ser dere siden jeg ble definitivt minst fornøyd med. Denne siden følte jeg ble rotete og ikke noe fin. Siden blir da altså brukt til å planlegge blogginnlegg.

 

 

Hvordan synes du det ble? Driver du med bullet journal?

 

//Elise Amanda

7 kommentarer
    1. Så mye fint du har fått til på kort tid! Jeg ble inspirert av dette, spesielt tanken om å ha en side med mål for måneden, og mood trackeren var kjempefin! Og bildene til blogginnlegget var også kule. Takk for at du deler, både dette og annet. Det var jeg som spurte om bullet journal i spørsmålsrunden, jeg har nettopp begynt med det selv også. En ting jeg har tenkt på er at det IKKE trenger å være perfekt. Da blir det så fort til at det føles mislykket, og går litt utover motivasjonen. Det er bedre å samle erfaringer og ideer, og leke seg fram etterhvert. Tipper selv de som har lang erfaring med dette også skriver feil i blant, bommer på en strek, lager design som ikke helt fungerte osv… 🙂 Men totalt sett blir det en maks personlig og fin bok til slutt uansett. Kos deg masse med hobbyen, og del gjerne mer i fremtiden også – du inspirer, som sagt! Takk 🙂

      1. Åh, for det første: tusen takk for en lang og så god kommentar! Så fint å høre at du ble inspirert og så gøy at du også har begynt med det! Jeg skal prøve å ta til meg det du sier, for det stemmer nok nokså godt.

        Tusen takk og jeg kan godt begynne å poste det fast hver måned. Takk selv!

    2. Så kjekt.
      Her har jeg til tider disse bestilte almanakkene, kom på igjen nå at jeg har glemt å bestille nok en gang, ups 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg