BULLET JOURNAL – MAY

Straks er april over og dermed er det tid for et nytt tema i min bullet journal. Dette er noe jeg startet med forrige måned og jeg har brukt boken fast hver dag siden. Denne måneden (eller mai da) bestemte jeg meg for å gå for et blomstertema. Jeg velger å poste dette innlegget litt før vi er i mai, i tilfelle noen av dere ønsker å hente litt inspirasjon utifra hvordan jeg har valgt å gjøre det. For de som ikke vet hva bullet journal er så er det en bok med prikker i som man da lager/tegner sine egne oppsett i. Bøkene kan kjøpes i bokhandel eller på nettet, min er iallfall fra nettet.

Så her får dere da altså se hvordan jeg har tegnet opp for mai. Let’s go!

Forsiden til mai ble helt ærlig litt dårlig planlagt. Den ser jo grei ut og det er jo blomster, men resten av mai har jeg gått for et helt annet fargevalg og blomstervalg. Jeg får planlegge litt bedre for juni haha.

Det første man kommer til etter forsiden er en side med mål for måneden og hvordan jeg kan oppnå målene mine. På den andre siden ser man en humør tracker hvor jeg da gikk for en blomst. Annerledes denne måneden er at istedenfor å forelegge bladene til blomsten ettersom hvordan dagen min har vært blir det heller et mønster som skal tegnes inn. Stjerner for gode dager, sirkler for ok dager og ruter for dårlige dager. Hvert blad står da for de forskjellige dagene i mai.

Bla om en side til og du finner en tracker for hvor mye væske jeg får i meg. Jeg er utrolig dårlig på å huske å drikke, så dette fungerer da for meg slik at jeg skal få litt mer oversikt og bli mer bevisst på å huske å drikke. På siden finner du også en side om gode ting om dagen, der skal jeg skrive ned en positiv ting om hver eneste dag.

Den neste dobbeltsiden blir brukt til idèer til YouTube-filmer og til blogginnlegg. Her skriver jeg rett og slett idèer til hva jeg kan filme/skrive om når jeg kommer på det.  

Så til slutt er det klart for ukeskalendere. Jeg viser dere kun en uke da alle ukeskalenderne for mai har blitt seende helt like ut. Ganske enkel, men blomstertemaet går likevel igjen. Det synes ikke så godt på bildet, men der ukedagene står skrevet er det fargelagt i lyserosa og skrevet dato etter ukedagen i lyserosa. Den lille boksen nederst på hver boks skal det skrives inn dagens temperatur + tegne en sol/sky/regnsky alt ettersom hvordan været er den aktuelle dagen. Så dette er da hvordan mai ble!

 

Hvordan synes du at denne månedens tema ble? Vil dere ha et slik innlegg neste måned også?

 

 

//Elise Amanda

3 kommentarer
    1. Lurt med en liten bok å skrive ned ideer og andre ting. Jeg går med alt for mye i hodet. Jeg skaffer meg bøker, men er dårlig til å følge de opp 😀

    2. Tusen takk for nytt bullet journal innlegg, det er kjempegøy å se! Og så fint det ble med blomster-temaet. Håper mai blir en god måned for deg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg