BULLET JOURNAL | TIPS & TRIKS

Nå skal jeg ikke skryte på meg at jeg er noen ekspert, for det er jeg så absolutt ikke, men etter at jeg begynte med bullet journaling i april dette året har jeg gjort meg noen erfaringer. Nå vet jeg ikke hvor interessert dere er i bullet journal, men selv synes jeg at det er veldig gøy å drive med! Hvis du ikke har prøvd det ut før og du liker å være litt kreativ, eller bare få litt struktur på dagene dine, så anbefaler jeg absolutt å teste det ut. For å se noen av de tidligere månedene jeg har laget kan du klikke HER. Uansett, her kommer noen tips og triks til deg som vil starte eller deg som allerede har startet!

🎀 Kjøp en bok med litt tykke sider slik at det ikke smitter av gjennom arkene. Den boken jeg har nå har dessverre litt for tynne sider etter min smak, så dette er noe jeg skal passe på neste gang jeg kjøper en slik bok.

🎀Sjablonger kan være ganske greie å bruke, så dette er noe jeg ville investert i! Selv kjøpte jeg en pakke med mange forskjellige i og har vel brukt dem omtrent alle månedene fram til nå utenom august. De er også supre om man ikke er en fantastisk frihåndstegner.

🎀Gå alltid over med blyant først og da mener jeg ALLTID. Det er sååå kjipt å gjøre en feil med penn eller tusj. Jeg tegner alltid opp med blyant, for så å tegne over med penn og deretter bruke viskelær til å få bort blyantstrekene.

🎀Invester i noen gode penner, iallfall en eller flere gode svarte i forskjellige tykkelser. Selv kjøpte jeg et sett med mange forskjellige farger, derav svart. Men neste gang jeg skal kjøpe penner går jeg for svarte i forskjellig tykkelse.

🎀Husk at det er så mye mer enn penner man kan bruke! Man kan bruke fargeblyanter, maling, klistremerker, washi tape, glansbilder, utklipp fra blader og aviser og himla mye mer. Det er bare å slå seg løs med kreativiteten!

🎀Hvis du trenger inspirasjon så ligger det masse bra på instagram, det er bare å søke opp #bulletjournal og bla seg nedover. På YT ligger det også en god del og det er mange som viser fremgangsmåter på forskjellige ting i tillegg. Er det noe spesifikt jeg vil tegne uten å helt vite hvordan søker jeg opp “how to draw…” eller “drawing of..” for å få noen tips.

 

Hva synes dere egentlig om innlegg om bullet journal? Og driver du med det eller har lyst til å starte?

 

 

//Elise Amanda

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg