DA JEG MØTTE KORONAPOLITIET PÅ BUTIKKEN

Dere har vel alle hørt om bunadspolitiet og mammapolitiet? De er virkelig noe for seg selv. Men det siste året har vi jo fått koronapolitiet også. Vanlige folk som skal bry seg og blande seg inn i hva andre gjør. For to uker siden møtte jeg en av disse på butikken og det var mildt sagt en ubehagelig opplevelse. Jeg tenkte å fortelle om hendelsen nå, slik at andre kanskje tenker seg litt om før de leker politi.

På min nærbutikk er det en stasjon for håndsprit med en gang du kommer inn. Deretter går man forbi handlevogner, blomster og så ved der maten begynner står det først en stasjon til med håndsprit og bak der igjen appelsiner. Som vanlig går jeg inn i butikken med maske på, spriter hendene rett ved inngangen, tar med meg en handlekurv og går inn i butikken. Ved appelsinene står det en eldre mann. I det jeg går forbi skjer det noe, som dere får lese under her.

Mann: Ey!

Jeg *fortsetter å gå innover i butikken*

Mann: Ey!!!!

Jeg: *fortsetter å gå da jeg ikke tror han skriker etter meg (ja, skriker)*

Mann: Eyyy!!!!!!!

Deretter snur jeg meg etter å ha kommet et stykke inn i butikken, for å se hvorfor i all verden han skriker så. Jeg snur meg og møter blikket hans.

Mann: Ja du ja!!! *peker på spritstasjonen han står ved* Har du ikke glemt noe!?!!

Meg: *peker på spritstasjonen rett ved inngangen* Jeg spritet hendene med en gang jeg kom inn, det står ved inngangen også og dessuten går det an å si fra på en hyggeligere måte..

Mann: Du hørte jo ikke de første gangene jeg ropte!!!

Meg: Det går an å si fra på en hyggeligere måte..

Deretter brummet han bare noe til svar og fortsatte inn i butikken. Nå er det egentlig veldig uheldig at det var akkurat meg han skulle angripe, da matbutikken er stressende nok fra før av for meg. Men jeg er veldig stolt over at jeg klarte å si ifra til han at det ikke er greit å skrike etter folk sånn. Husk at det hjelper ikke å være koronapoliti. Noen har egen håndsprit de tar på før de går inn i butikken, noen har medisinsk fritak fra å bruke munnbind og noen kan ha spritet seg i butikken uten at man har sett det. Pass heller på dere selv og skal man si fra til noen andre: si fra på en hyggelig måte, man må faktisk ikke være frekk.

 

Har du opplevd noe lignende?

 

//Elise Amanda

_______________________________________

Følg meg gjerne på FaceBook HER eller på instagram HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg