DATOEN FOR INNLEGGELSE PÅ RASP + HVORDAN DET BLIR

På torsdag hadde jeg forvern med RASP over en videokonferanse sammen med behandleren min på spis. Det var litt problemer med lyden, men bortsett fra det gikk det greit. Det var heldigvis bare kjente tilstede utenom en, så det gjorde det mye lettere. For ikke å glemme at behandler var med, noe som var veldig greit da jeg ikke alltid klarer å få frem alt selv. Jeg får ei jeg hadde i teamet mitt sist som min hovedkontakt, noe jeg er veldig glad for. Det er så mye lettere når jeg skal forholde meg til en jeg kjenner godt fra før og som ikke minst kjenner meg godt. Ellers ble det en del oppdateringer på hvordan det har gått hjemme og vi snakket litt rundt innleggelsen som kommer.

En ting vi ble enige om er at jeg skal følge spis sin grunnmeny + tillegg (næringsdrikker) siden det er det jeg skal fortsette med når jeg kommer hjem fra RASP. Den er ikke så ulik RASP sin, men det er likevel noen forskjeller. Jeg skal jo gå på dagenheten her hjemme i 20 uker når jeg kommer hjem og derfor er det veldig fint at det er den kostplanen jeg skal forholde meg til, slik at jeg slipper å bytte hele tiden.

Det blir jo ganske annerledes denne gangen på grunn av koronasituasjonen. Noe jeg kommer til å merke godt da det blant annet er besøksforbud. Den er kjip, likevel så forstår jeg jo hvorfor. Det har også vært slik at man ikke får gå ut uten følge, men hvis jeg forstod det rett så blir det endret på etterhvert. Jeg håper også at det blir mulighet for å sitte ute og ta en kaffe med familie og venninner etterhvert. Angående EMT (egenmestringstrening, noe som kan være alt fra noen timer borte fra avdeling til en hel helg) så er det usikkert hvordan det blir. Men de håpet på at jeg kunne få lov til å dra hjem de siste helgene og det håper virkelig jeg også! Avdelingene for voksne har vært slått sammen den siste tiden, men det blir heldigvis tilbake til det vanlige den dagen jeg kommer. Det skjedde faktisk i julen også at de ble slått sammen og at den dagen jeg kom helt i starten av januar var det tilbake til normalt igjen haha.

Nå skulle jeg jo egentlig bare være hjemme i 5 uker da dette er sekvensielle innleggelser, men på grunn av korona ble det lenger. Faktisk så blir det dobbelt så lenge, altså 10 uker. Med andre ord: datoen for innleggelse nærmer seg med stormskritt. Jeg fikk litt bakoversveis da jeg på torsdag under forvernsmøtet fikk vite at jeg skal legges inn allerede 4. mai, for det er jo straks. I skrivende stund er det faktisk kun en uke til.. På den ene siden synes jeg det er bra at jeg får plass med en gang de åpner for inntak av pasienter igjen og at de åpnet for det relativt raskt, men på en annen side så skremmer det meg. Jeg vet jo hva jeg går til, på både godt og vondt. Den ambivalensen altså..

Så nå er det en uke på dagenheten igjen og så skal jeg dra. Jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal få tid til å pakke, for jeg pleier å bruke litt tid på slikt. Alle ukedagene går jo til dagenheten, så da er det kun helgen jeg har på meg. Heldigvis skal mamma kjøre meg til Oslo til mandagen, det setter jeg stor pris på!

 

//Elise Amanda

_______________________________________

Følg meg gjerne på FaceBook HER eller på instagram HER

4 kommentarer
    1. Lykke til videre <3 Skjønner det er skummelt, men det vil gå bra til slutt. Stå på! <3

      Kjempefine bilder forresten. Er så vakkert ved vannet 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg