DEN GRÅ HUSKATTEN LUCY

Dere fikk jo vite en del om Molly, vår Maine Coon for en liten stund siden. Nå derimot er det på tide å presentere dere for den andre katten vår, en grå huskatt som heter Lucy. Lucy fyller hele 12 år i november og jeg har hatt henne siden dagen hun ble født. Så hun begynner å bli noen år nå, men jeg håper virkelig at hun lever i mange år til. Lucy og jeg er veldig knyttet til hverandre og hun er ei skikkelig mammadalt.

Lucy reagerer på navnet sitt bare man sier det med helt vanlig stemme i en setning. Hun går også under mange navn, blant annet Lussa, Lussi, Pus, Grisen, Den grå grisen og Dronninga. Hun lyder bare de to første + navnet sitt da. Grunnen til at hun blir galt for grisen er fordi hun lager en del gryntelyder når hun sover og når hun koser seg. Dronninga er fordi hun er en skikkelig sassy katt.

Visste dere at Lucy kan veldig mange triks? Hun kan komme, gi nuss, sitte og gi pote på kommando, hvis hun vil da vel og merke. Det er en del til katt å være, det! I tillegg vet hun fint hva ordene ja, nei, sefå (se her skal du få noe godt å spise) og ut betyr blant annet. Sier man ordet ut og Lucy i samme setning når det regner kan du banne på at katta er under sofaen på null komma niks haha! Hun kan også en del andre ord, så det er ikke akkurat sjeldent at jeg snakker til henne som om hun skulle vært et menneske hvorpå hun responderer.

Lucy er en litt lat katt, men til tross for sin alder er hun fremdeles en skikkelig musefanger og fremdeles leken. Favorittingene hennes å gjøre er nok å få kos, sove, vaske seg, være med meg og spise. Hvis jeg gråter kommer Lucy løpende i full fart for å trøste, noe jeg synes er skikkelig søtt og godt. Høye lyder derimot og fremmede mennesker er hun livredd for. Hun er ganske så engstelig av seg, men i hverdagen merkes ikke dette heldigvis.

Så vet jeg at alle synes nok at sine katter er de peneste kattene i hele verden, men det må jo sies at Lucy er svært pen huskatt, eller hva? Men sin lange lysegrå pels og sine klare grønne øyne. Jeg synes iallfall at hun er veldig nydelig og vakker hehe. En liten fun fact om henne må jeg jo legge til! Da hun var liten nærmest breket hun når hun skulle mjaue. Nå høres hun mer ut som en katt, men det kommer noen breke-lyder i ny og ne fremdeles altså haha. Og som dere ser, Lucy er ikke særlig fotogen, hun ser jo sur ut på de få bildene hvor hun så inn i kameraet haha.

 

Hva synes du om Lucy?

 

 

//Elise Amanda

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg