DERES JULEØNSKER FRA HJERTET

For en liten stund siden spurte jeg dere hva dere ønsker dere til jul av ting som ikke er materialistiske og i dette innlegget her har jeg da samlet opp svarene som kom inn. Det er viktig å ikke glemme bort slike ønsker, de er jo faktisk de aller viktigste ønskene. Det hadde også vært hyggelig om noen av dere ville slengt igjen en kommentar og vist litt varme til de ønskene som har kommet inn<3 Vi må ta vare på hverandre, ikke glem det.

Takk til dere som sendte inn ønsker. Jeg håper også at det kan bidra til at noen føler seg litt mindre alene og at noen får satt ting litt i perspektiv. Det som står i kursiv under ønskene er forresten kommentarer fra meg.

Jeg skulle ønske jeg slapp å feire julen alene, for den tanken gjør meg utrolig trist. Jeg sier ikke til så mange at jeg skal være alene, for det er så lett å ha få ett snev av håp da for at noen sier “du kan være her”. Så best å bare gjøre det beste ut av det.
Her hvor jeg bor finnes det et arrangement man kan være med på gratis på julaften og det vet jeg finnes flere steder i landet. Jeg har hørt så mye godt og positivt om det, både for deltagere og fra frivillige som har hjulpet til å arrangere det. Kanskje det kunne ha vært noe? Jeg håper uansett at det ordner seg på en eller annen måte, ingen skal være alene på julaften med mindre de ønsker det selv. 

Jeg skulle ønske jeg fikk en god person til jul- en i livet som var glad i meg, støttet meg, ville mitt beste og var der, en person som er bra for meg.
-Det håper jeg også du får, for det fortjener du så inderlig. Skulle så gjerne ha pakket en inn til deg og gitt i gave om det hadde vært mulig. 

Bedre impulskontroll er noe jeg jobber mye med i behandling så det er noe jeg ønsker meg.
-Jeg heier på deg og ville bare si: stå på! Bare det at du jobber med det og tar tak i problemet er jo et skritt i riktig retning. Ett skritt om gangen, man kan ikke ta alle trappetrinna i et jafs. Husk også å ikke bli sint på deg selv om ikke alt går på skinner, du er bare et menneske.

Jeg skulle ønske jeg kunne glede meg til jul og ikke grue meg, men det gjør litt vondt å se alle som gleder seg til jul når man ikke gjør det selv.
-Det skulle jeg også ønske at du fikk gjøre. Jeg vet ikke om denne kommentaren her er helt teit, beklager det isåfall: men hva med å gjøre litt din egen greie ut av det? Hør på hyggelig julemusikk, gled deg over å bake, se på julefilmer og fyll desember med ting du er glad i og som gjør deg godt.

I år ønsker jeg meg kun en fin og rolig jul. Forhåpentligvis god. I år gruer jeg meg litt til jul, første julen med skilte foreldre. Mye bekymringer rundt dette, hvordan ting kommer til å bli og være.
-Jeg husker selv at jeg gruet meg mye til jul med skilte foreldre for første gang. Det er jo en utrolig uvant og noen ganger veldig sår situasjon. Mitt beste tips er å prøve å snakke med dem om det og få satt ord på følelsene dine. Tenk på deg selv, hva er best for deg å gjøre når du først står i denne situasjonen? 

At noen spanderer en middag vi kan lage samen hjemme.
-Åh, det var et koselig ønske! Det er jo også så mye mer hyggelig å lage mat sammen. Ikke bare smaker hjemmelaget mat godt, men man får jo tilbragt en god del tid sammen også. 

For å ta det utav virkeligheten så hadde det ikke gjort noe å våkne opp på julafta i ett kardemommeby-ish samfunn, med superpowers, topp selvbilde og lite bekymringer, til verdens beste familiejuleselskap og god julemat. Ja, kanskje man ikke hadde trengt superpowers i kardemommeby da.
-Det hadde vært noe ja! Men selv om det ikke går, så husk på at det er mulig å oppleve din egen versjon av det, eller hva jeg skal si. Du fortjener virkelig alt godt og hvem vet, kanskje du allerede neste år får oppleve en lignende jul?

 

 

//Elise Amanda

2 kommentarer
    1. Tusen takk for svaret❤️ Og til dere andre som la igjen kommentarer så håper jeg ønskene vil gå i oppfyllelse❤️
      Til deg som skal feire julen alene, så ville jeg bare si at jeg har også feiret julen alene før og det beste rådet jeg kan gi er tanken om at man kan gjøre akkurat det man vil siden man skal være alene. Pynt deg hvis du vil. Gå hele dagen i pysj hvis du vil. Se på akkurat de filmene og tvseriene du vil. Spis akkurat den maten og den snacksen du vil. Gjør det til din greie. Håper det hjelper❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg