DETTE HAR JEG PÅ PINNENE NÅ

Hva har dere gjort i dag? Jeg hadde iallfall en time hos legen på morgenen i dag for en samtale, blodprøver og ekg. Jeg ble stukket fire ganger før det ble treff, men jeg tror nålen kom borti en nerve eller noe, for stikkene gjorde veldig vondt og jeg har ennå vondt i armen. Jeg får krysse fingrene for at smertene forsvinner raskt iallfall! Litt etter jeg kom hjem ble jeg foresten kontaktet av NRK som ville ha et lite intervju angående økning av spiseforstyrrelser og alvorlighetsgraden av det, spesielt blant unge, under pandemien. Det kommer på radio etterhvert og så blir det også kanskje en nettsak. Jeg kan godt oppdatere dere på det hvis det er interessant?

 

Som alltid når jeg er ferdig med et nytt strikkeprosjekt kommer et nytt et på pinnene veldig fort. Denne genseren her har faktisk stått på strikkelisten min siden 2020, så det var virkelig på tide å legge opp maskene på den! Egentlig skulle den strikkes i tre tråder kid silk eller lignende, noe som er veldig dyrt, men samtidig så gir det et utrolig vakkert uttrykk. Jeg har tatt et litt mer økonomisk garnvalg og selv om uttrykket ikke blir like fint med dette garnet så synes jeg det funker. Med mindre man har sett denne strikket i originalgarnet tror jeg faktisk ikke man tenker på det. Jeg strikker denne i dsa sitt faerytale og jeg gikk opp 1/2 pinnestørrelse for å treffe strikkefastheten. Genseren får et noe tyngre uttrykk av dette garnet, men det blir fint altså! Jeg gleder meg til å se hvordan den blir når den er ferdig!

 

 

 

 

 

Hva strikker dere på?

 

//Elise Amanda

_______________________________________

Følg meg gjerne på FaceBook HER eller på instagram HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg