DETTE STRIKKER JEG PÅ NÅ

Det ble visst en liten pause for meg, men sånt skjer når man er veldig opptatt og har mye på planen. I dag skal vi i bursdag, noe jeg tror blir hyggelig! Jeg vet ikke ennå hva jeg skal ha på meg (first world problem), men det finner jeg forhåpentligvis ut av. Siden sist har jeg kommet langt på genseren jeg holder på å strikke og jeg har også begynt på et par med sokker. Jeg merker at det har blitt skikkelig høst i det siste, så disse tingene jeg strikker på nå er midt i blinken!

 

Sunday socks: Jeg har jo strikket tre sokker før (ikke tre par, tre sokker…) og har egentlig et lite hat mot sokkestrikk. Det passer dårlig siden jeg elsker å gå med hjemmestrikkede sokker. Men så lanserte Petiteknit en oppskrift på noen fine ullsokker og da måtte jeg nesten bare prøve. I oppskriften er det også beskrevet hvordan man strikker sokkene med magic loop og vipps så forsvant det intense hatet mitt mot å strikke sokker! Det er så mye lettere å strikke de på rundpinne enn med hundre og ørten strømpepinner. Jeg gleder meg til disse blir ferdig så jeg kan traske rundt med dem på føttene! På bildet under ser dere sokk nummer en som nærmer seg ferdig.

 

Mariusgenser: det har jo kommet noen nye og mer moderne oppskrifter på Mariusgensere i det siste og en av de oppskriftene finnes i boken jeg fikk av Therese til bursdagen min. Det passet perfekt, siden jeg hadde lyst til å strikke den! Jeg har gjort noen justeringer, blant annet har jeg lagt til et annet mønster enn hva som er i boken nederst på bærestykket. Jeg har også ved et uhel strikket en smalere versjon da jeg glemte å øke etter vrangborden hehe.. dessverre ligger denne genseren nå på vent da jeg mangler garn. Utrolig irriterende når man ikke har sååå mye igjen!

 

Hva strikker du på?

 

//Elise Amanda

_______________________________________

Følg meg gjerne på FaceBook HER eller på instagram HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg