DETTE VISSTE DU KANSKJE IKKE

Da er jeg ferdig med møtedag nummer to på årsmøtet til Vestfold og Telemark Venstre og møtet er nå offisielt avsluttet. Nå popper jeg bare innom her for å dele et blogginnlegg med dere og så skal jeg ut på farten. Planen for resten av dagen er iallfall å gå en tur med Therese nå snart og deretter skal vi på et middagsbesøk. Det blir koselig! Nå er det også en stund siden jeg delte noen fun facts om meg med dere og siden det er innlegg dere liker tenkte jeg å kjøre på igjen. Jeg tror faktisk jeg denne gangen har klart å ta med bare ting dere ikke har hørt før.

Jeg har vært en del på Gran Canaria med blant annet besteforeldrene mine og vi har alltid vært på samme hotell. Flytidene har vært de samme siden jeg var liten og man ankommer som regel hotellet mellom ni og halv ti på kvelden. Så lenge jeg kan huske har besse og jeg hatt en tradisjon at vi da går sammen ned til bassengområdet og kjenner på vannet. Det høres kanskje veldig rart ut, men det er en så fin tradisjon og et øyeblikk som bare er besse og mitt sitt.

Den grå katten min Lucy har jeg/vi hatt siden hun ble født. Vi eide nemlig moren hennes og da hun fikk et kull bestemte familien min seg for å beholde Lucy. Noen måneder etter at jeg flyttet ut overrasket mamma meg med at jeg fikk lov til å ta med meg Lucy. Hun betyr så himla mye for meg og er en så god støtte. Tenk at den fine Lussa mi fyller 14 år i år. Tiden går så alt for fort dessverre.

Jeg synes det er skikkelig trist egentlig hvor overrasket noen blir over at jeg som jente ikke har noe problem med å flytte en edderkopp med bare hendene, holde en stålorm jeg finner i skogen og at jeg er flink på praktiske ting som blant annet å skru sammen møbler, tenne opp bål, koble opp spillkonsoller, koble til og fra en gasstank og så mange andre ting. Jeg er lei av å høre “du er flink til å være jente!” eller “hæ, kan du som er jente sånt?”. Jeg er jente, jeg er ikke mentalt tilbakestående.

Det var egentlig skikkelig tilfeldig at jeg ble med i akkurat Unge Venstre. Jeg engasjerte meg ikke i noe politisk parti og ei venninne spurte om å verve meg siden de hadde vervekampanje. Jeg sa ja og etterhvert fikk hun dratt meg med på et møte. Da fant jeg fort ut at dette var skikkelig spennende og at det er i Unge Venstre jeg hører hjemme. Det er veldig mange år siden nå og siden den gang har jeg hatt mange forskjellige verv. Akkurat nå er jeg faktisk nestleder av Vestfold og Telemark Unge Venstre, jeg er styremedlem i Larvik og Sandefjord Unge Venstre og jeg er vara til styret i Larvik Venstre.

Jeg har hatt rotter som kjæledyr. Som barn hadde jeg en rotte ved navn Raskmus Sunniva (for et navn!) og den likte jeg å gå tur med ute i bånd. Rotter er veldig intelligente dyr og man kan lære de mange triks. Jeg hadde også en rotte ved navn Link da jeg var 17 år som jeg tok over fra noen som måtte gi den vekk samme kveld. Den hadde jeg ikke så lenge da planen var å omplassere den og jeg alt hadde en katt og en kanin. Men jeg tenkte det var bedre jeg hjalp til med det enn at den måtte avlives. Så den ble omplassert etterhvert:)

 

Visste du noe av dette fra før?

 

//Elise Amanda

_______________________________________

Følg meg gjerne på FaceBook HER eller på instagram HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg