DIGG OG RASK SALAT

Hverdagen har kommet tilbake og endelig kan jeg lage litt mat igjen også! Maten på ferie har vært veldig veldig god, men jeg skal innrømme at jeg har savnet min egen mat også haha. I går lagde jeg denne salaten og de ble veldig god! Jeg er faktisk veldig glad i salat, men da skal det være ordentlig salat og ikke en salat av typen salat, agurk, tomat og mais. Det er faktisk en skikkelig kjip salat med mindre man kun har det som hovedsalat. Dessuten er det digg med litt forskjellige konsistenser i salaten, eller hva?

Denne her var god iallfall og man trenger ikke så alt for mange ingredienser heller. Ikke tar det lang tid å lage den heller. Hvis jeg skulle laget den igjen ville jeg forresten ha tilsatt tørkede tranebær, det tror jeg løfter den. Jeg får heller prøve på det neste gang, eventuelt får dere sjekke det ut. Jeg gleder meg til å prøve meg frem til nye og spennende salater etterhvert som har et vinterpreg, gjerne lune salater, så dere får følge med på hva som kommer av matoppskrifter her etterhvert!

 

Du trenger:
• salat (feks hjertesalat eller isberg)
• ruccola
• purre
• cherrytomater
• agurk
• søtpotet
• valnøtter
• en type myk ost (feks fetaost eller den hvite i blokk fra Apetina)
• balsamicoeddik

Sånn her gjør du:
• skru ovnen på 200 grader
• kutt opp søtpoteten i terninger, legg den på et bakepapir, strø over litt olje og ønsket krydder, bak den i ovnen til bitene er myke
• kutt opp alle grønnsakene og bland sammen
• kutt nøttene i grove biter og bland inn med salaten
• smuldre osten og bland den inn også
• hell over litt balsamicoeddik
• bland inn søtpoteten når den er ferdig
• topp gjerne med litt ekstra nøtter og ost

 

 

Så den god ut? Er du glad i salat?

 

//Elise Amanda

_______________________________________

Følg meg gjerne på FaceBook HER eller på instagram HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg