DIY: JULEGAVE I SISTE LITEN?

Her om dagen lagde jeg noen plakater til å henge opp hjemme da veggene våre er ganske tomme. De hadde nok blitt finere om jeg hadde brukt flytende lim fremfor limstift, men jeg hadde bare limstift tilgjengelig. Hjemme har vi tre sett med plakatholdere, så jeg tenkte å henge dem opp i de. Disse er jo egentlig veldig fine og kanskje har noen lyst til å lage dem til seg selv eller de trenger en liten symbolsk gave å gi i siste liten?

Du trenger: svart kartong, blyant, viskelær, metallic-tusj, lim (helst flytende), paljetter og glitter.

Det første jeg gjorde var å søke opp hvordan stjernetegnbildet jeg skulle bruke så ut for så å tegne det svakt med blyant. Deretter søkte jeg opp stjernetegnet + «in short» og skrev de positive egenskapene ned med blyant.

Tittel på stjernetegnet og dato ble også skrevet ned med blyant. Deretter ble alt skrevet over med metallic-tusj (UTENOM selve stjernetegnet). Da tusjen hadde tørket visklet jeg bort blyantstrekene som var synlige.

Haha dette bildet passer jo så ikke inn, men jeg måtte nesten vise dere julestrikken min og min matchende øyeskygge.

Da er det bare selve tegnet som gjenstår. Først limte jeg på stjernepaljetter på der selve stjernene er. Der kan du bruke hva slags paljetter du ønsker egentlig så lenge de er større en glitteret. Deretter limte jeg streker mellom stjernene slik stjernetegnene ser ut og tok på glitter. Etter det hadde tørket litt dunket jeg av overflødig glitter over en søppelkasse.

Finito! Selv lagde jeg mitt eget og Andreas sine stjernetegn (haha sjokk). Håper dere likte dette lille tipset så er jeg nok tilbake med mer DIY på nyåret!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg