DIY ØREDOBBER

Her om dagen i hviletiden satte jeg meg ned for å perle litt da jeg plutselig fikk lyst til det. Til min overraskelse fant jeg utstyr til å lage øredobber med, så da måtte jo det selvfølgelig testes ut. Min ene tante har laget slike mange ganger før og det har blitt så fint, så jeg skal innrømme at jeg har hentet litt inspirasjon fra henne. Jeg ønsket i tillegg å lage noen litt vårlige øredobber og det synes jeg at jeg fikk til.

 

Du trenger: ørekorker, smykketang, perler og et slik smykkestang (jeg aner ikke hva det heter haha) eller en tråd (tråd om du vil at de skal bli runde og litt løsere). Alt av utstyr kan iallfall kjøpes på Panduro.

 

Så det jeg gjorde var å legge perler på en slik stang for deretter å feste stangen rundt en ørekrok. Nå var det ikke smykketenger her så jeg måtte feste ved hjelp av hendene mine, en bordkant og en saks. Det funket det også gitt! Dette er noe som er ganske gøy å holde på med og jeg får brukt kreativiteten min litt. Jeg har bestandig vært glad i å lage ting, så dette passet meg midt i blinken!

 

 

Hvordan synes du at de ble? Har du laget øredobber før?

 

 

//Elise Amanda

2 kommentarer
    1. Sååå finr, Elise! Har masse utstyr til å lage smykker, og lager gjerne noen sammen med deg etterhvert!😘
      Stor klem fra tante Bente

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg