DIY PÅSKEPYNT

Nå er det jo straks påske og jeg som elsker å lage ting (det visste dere kanskje ikke?) måtte jo selvfølgelig sette meg ned for å lage litt påskepynt i dag! Jeg tenkte at jeg i samme slengen kunne inkludere dere, slik at dere får tips til noe dere kan lage om dere ønsker det og få se fremgangsmåten. Man har jo selvfølgelig de klassiske malte eggene også, men de regner jeg med at de aller fleste har laget en eller annen gang. Det var veldig gøy å kunne være litt kreativ igjen, så dette blir nok ikke den siste pynten jeg lager i år! Jeg har jo noe liggende hjemme tror jeg som jeg lagde på barneskolen, men det er ikke noe jeg vil ha til pynt hjemme for å si det sånn hehe.. Derfor var det i tillegg greit med litt nytt som jeg faktisk synes er fint å se på!

Her ser dere da en liten “sniktitt” på hvordan resultatet ble! Bla lenger ned for å se fremgangsmåte og et litt mer klart bilde av hvordan det ble + nærbilde. Pynten passet veldig inn på rommet synes jeg, så jeg lar den nok henge der!

 

Du trenger: saks, blyant, tre perler eller små dusker, hvite ark eller hvit papp om du har det, ark med en annen farge enn hvit, hyssing eller bånd.

 

1. steg: Brett 2 hvite ark slik at hvert ark har to bretter, har du hvit papp trenger du ikke gjøre dette, da bruker du kun 3 pappark. Tegn så konturene av en kanin på den ene arket eller på det ene papparket.

 

2. steg: Legg så pappaukene eller de arkene du har brettet i en bunke, klipp så etter konturene du tegnet av en kanin (det arket du har tegnet på skal da ligge på toppen, slik at du ser hvordan du skal klippe). Dette er for å få helt like kaniner. Du vil da enten få 3 pappkaniner eller 6 arkkaniner.

 

3. steg: Lim to og to kaniner sammen, pass på at du limer slik at det blir riktig. Har du klippet ut kaninene dine av pappark trenger du ikke gjøre dette steget. Grunnen til at det skal limes dobbelt om du har brukt ark er rett og slett for å få dem litt tykkere.

 

4. steg: Klipp ut det som skal være inni ørene enten av mønstret eller farget papir. Her brukte jeg rett og slett øyemål, men du kan klippe ut en først og bruke den som mal til resten av de du skal klippe ut. Disse limes da på i hvert øre, deretter tar du en perle eller en liten dusk som du limer på til hale. Hvis du derimot vil at kaninen skal se mot deg dropper du å lime på dusk/perle og tegner heller øyne, munn og nese i ansiktet.

 

5. Deretter er det bare å henge dem opp! Jeg brukte juksetyggis/skoletyggis (noen kaller det kanskje for noe helt annet også?) til å feste kaninene til hyssingen og til å henge opp hyssingen. Ferdig! Moderne påskepynt som passer inn med fargene på rommet mitt på avdelingen! Men du bruker selvfølgelig de fargene du selv ønsker!

 

 

Synes dere at det ble fint? Og vil dere se flere DIY-innlegg på bloggen? 🙂 

 

 

//Elise Amanda

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg