DIY PERM

Før lunsj i går var jeg en liten tur på Panduro med et av personalet her for å handle inn litt hobbyting. Butikken var så stor at jeg ble ganske overveldet og dermed var det rett og slett vanskelig å finne noe. Jeg fikk i det minste dratt med meg en tom perm, en blokk med fine ark og et sett man kan lage påskekyllinger av tilbake til avdelingen. Påskekyllingene laget jeg i går i hviletiden etter kveldsmat, men permen satte jeg meg ned med først i dag. Det blir jo en del ark nå som jeg er her, så da er det kjekt å ha et sted man kan samle dem. Ekstra gøy er det jo når man kan lage (eller pynte blir vel mer riktig) det selv!


Under her viser jeg dere fremgangsmåten jeg brukte for å få til dette. Dette er første gang jeg har laget noe slikt og ikke har jeg fulgt noen bruksanvisning så resultatet ble litt så som så. Men jeg håper at dette innlegget kan være til litt inspirasjon for noen av dere. Let’s go!

 

Du trenger en perm, ark, saks, lim, hullmaskin, linjal og blyant. Teipen fikk jeg ikke bruk for og snoren er bare om du ønsker å ha en snor du kan feste en penn i.

 


Legg permen på et ark og tegn rundt med en blyant. Dette må du gjøre to ganger da du skal dekke både forside og bakside. Klipp ut. Lim så arkene på hver sin side av permen.

 


Mål også til ark som skal dekke siden som stikker ut. Her må du huske å legge til ca 1,5 cm i bredde da kantene må brettes inn fordi de skal da dekke over sidene du limte på tidligere. Jeg er dårlig til å forklare dette merket jeg, men dere ser egentlig godt på bildet hva jeg gjør.

 


Denne merkelappen var på permen da jeg kjøpte den, så jeg bestemte meg for å dekke den med noe pent papir og faktisk bruke den. Så her målte jeg da opp til den, klippet den så ut, limte på og tredde den på permen igjen. Det er ganske smart for da kan jeg feste små ark på utsiden av permen ved å stikke dem inn i denne.

 


Deretter laget jeg en enkel lomme jeg ville ha i permen. Jeg brettet rett og slett papir og limte på høyre og venstre side slik at det ble en lomme.

 


Jeg brukte så en gult ark hvor jeg skrev navnet mitt på, denne stakk jeg da inn i den remsen som er festet rundt den ene siden av permen. Jeg vurderte litt å lime den fast, men droppet det.

 


Som dere ser så er ikke hullmaskinen og jeg særlig gode venner, haha! Så det ble litt vel mange hull da jeg aldri fikk dem riktig plassert… Men slik ble da permen seende ut innvendig. Jeg tror jeg rett og slett lager flere slike mapper for å ha ark i da hullene i denne permen ikke passer noen standarstørrelser og det dermed blir vanskelig å sette ark rett inn.

 

Slik ble den da seende ut på utsiden. Lappen min med navnet på er som sagt helt løs, nettopp fordi jeg vil ha mulighet til å putte litt forskjellige ting inn der. Den remsa som går over boken er da altså tredd på, dermed kan man stikke ting under.

 

 

Hvordan synes du at den ble?

 

 

 

//Elise Amanda

2 kommentarer
    1. Den ble fin:)
      Jeg lurer på to ting:
      Hvor lenge varer hviletiden etter måltidene?
      Hvordan er dagene på RASP annerledes i forhold til vanlig psykiatrisk avdeling og Capio?
      Jeg har vært innlagt på Capio før, men der likte jeg meg ikke, og de andre problematikkene mine ble verre siden Capio bare fokuserte på anoreksi.
      Nå er jeg innlagt på vanlig psykiatrisk avdeling, og de fleste avdelingene jeg har vært innlagt hos i psykiatrien har jeg følt meg veldig utrygg på. Men der jeg er innlagt nå er det litt bedre, heldigvis. Jeg spør egentlig bare fordi jeg lurer på hvordan det er der. Jeg synes det er interessant å høre hvordan andre opplever det. Særlig du, siden du virker veldig reflektert.
      Og jeg liker bloggen din godt, det er et av høydepunktene i løpet av dagen min. Du er flink til å skrive.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg