DU VET DU SER DÅRLIG NÅR…

Visste dere at jeg egentlig ser ganske dårlig? Jeg er nærsynt, noe som vil si at jeg ser bra nærme, men så fort det blir litt avstand til ting ser jeg veldig dårlig. Det i kombinasjon med at jeg har vært dårlig til å bruke linser/briller har ført til mange flaue situasjoner.. men nå i ettertid er det jo bare å le av. Noen av disse situasjonene jeg har opplevd tenkte jeg å dele med dere nå.

Du setter deg inn i feil bil – det er utrolig vanskelig å se hvem som sitter i en bil når man ser dårlig og flere ganger har jeg holdt på å sette meg inn i feil bil, men en gang gjorde jeg nettopp det! Jeg satte meg inn og personen i førersetet kikket rart på meg i noen sekunder før det gikk opp for meg.. så jeg beklaget så mye og fortet meg ut igjen haha uff.

Du setter deg med feil folk – for en god del år siden skulle jeg møte noen venner. Jeg setter meg så ned ved bordet jeg tror de sitter ved og sier hei. De rundt bordet sier hei tilbake og ser rart på meg. Akkurat som i bilen som jeg fortalte ovenfor gikk det litt tid før jeg innså at jeg satt feil.. shit, dette var jo ikke mine venner, dette var en gjeng med fremmede!

Du virker overlegen – mange ganger har jeg trodd folk har vinket til meg og har vinket tilbake før jeg har innsett at de har vinket til noen som stod i nærheten av meg. Men slike ting er jo ikke lett å se når man ikke ser ansiktet til den som vinker. Derfor har jeg sluttet å vinke tilbake når det er folk rundt meg da jeg i 90% av tilfellene har vinket feil.. det resulterer dessverre i at de få gangene det faktisk er noen som vinker til meg har de trodd at jeg er overlegen om jeg ikke har vinket tilbake, med mindre det har vært noen som kjenner meg godt og vet at jeg ser dårlig da.

 

 

Ønsker dere en del to?

 

 

//Elise Amanda

2 kommentarer
    1. Gjerne del to, jeg lo godt av den første.:-) Det er litt artig, fordi en skrev ett gjesteinnlegg om meg (som jeg ikke publisererte) der jeg tror nesten halve funfacta var om synet, haha. Han mente han aldri hadde sett meg meg briller og at folk ikke måtte tro jeg var overlegen.. jeg ser jo ofte litt diffuse ansiktstrekk langt ifra. Så kjente igjen den. Men jeg har aldri satt meg i feil. (Jeg har da lett endel etter biler jeg uar glemt hvor meg parkerte! Hehe. Men det er vel ikke synets feil…) Håper du har det fint i bryllup <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg