EN DAG I MITT LIV PÅ RASP

God ettermiddag, kjære lesere. Det er noen av dere som har lurt på hvordan en typisk dag ser ut her på RASP, noen spør av ren nysgjerrighet mens andre kanskje vil vite fordi de har vurdert å kanskje søke seg hit. Jeg kan ikke få skrytt nok av opplegget og alt her, de er utrolig dyktige! Siden så mange lurer tenkte jeg å bruke dagen i dag som eksempel. Dagene her ser nemlig litt forskjellige ut, men da får dere iallfall se et eksempel på en dag! Det blir dessverre arkivbilder da jeg ikke er i humør eller form til å ta noen nye bilder i dag. Håper innlegget faller i smak!

Klokken 07.15
På fredager starter dagen min litt over syv på morgenen. Da blir jeg vekt av nattevakten for å bli med inn på undersøvelsesrommet for å ta vekt. Ikke akkurat min favoritting her i verden. På vei tilbake til rommet mitt skriver jeg meg opp på liste for hva jeg vil ha til frokost da vi har noen alternativer å velge mellom. Deretter turer jeg inn på rommet for å sutre og grine litt over veiingen.

Klokken 08.20
På dette tidspunktet er jeg sånn halvveis ferdig med å sutre og turer derfor inn på badet for å skifte fra pysj til joggebukse og genser, vaske ansiktet og børste håret. Kanskje flette håret også om jeg orker. Noen dager sminker jeg meg også, men det gjorde jeg ikke i dag.

Klokken 08.35
Tid for en liten samtale før frokost. Dette er noe de tilbyr før hvert måltid og på veiedager en denne samtalen spesielt viktig for meg. I samtalen snakker vi om hva jeg trenger hjelp til under måltidet og litt om hvordan det går med meg.

Klokken 08.45-10.15
Frokost og hviletid med morgenmøte. Hvert måltid varer en halvtime og deretter er det hviletid i en time i stua. Til frokost får vi også morgenmedisiner i tillegg til mat. Etter frokost og middag har vi møter hvor vi får høre om hva som skjer den aktuelle dagen og om vi har noen planer. I hviletiden pleier jeg å gjøre litt forskjellig. Noen ganger ser jeg på TV, noen ganger jobber jeg med bloggen, noen ganger tegner jeg og noen ganger gjør jeg noe annet. Men det må være noe som man kan gjøre helt i ro. Etter hviletid skriver jeg meg opp til lunsj.

Klokken 11.00
På dette tidspunktet hadde jeg samtale med behandleren min. Hva vi snakker om og hva vi jobber med varierer litt fra gang til gang. Behandlingstimen varer cirka 45 minutter.

Klokken 11.45-13.30
Samtale før lunsj, lunsj og hviletid etter lunsj i en time. Her er det samme opplegg som frokost utenom ettermøte, så det er ikke noen vits i å utdype dette noe mer.

Klokken 14.00-14.50
Her bestemte jeg meg for å gå en liten tur. Jeg har 3×15 minutter utetid hver dag. Utetiden har i det siste blitt brukt til å rusle litt rundt og spille Pokemon. Jeg kan også velge å ha 1×15 minutter alene og 1×30 minutter med personal eller besøk/venner/familie. Som regel velger jeg å gå 3×15 minutter alene. Jeg valgte også å ta meg en dusj etter jeg kom inn fra tur + ansiktsmaske.

Klokken 15.45-17.30
Samtale før middag, middag, hviletid og kveldsmøte i hviletiden. Om vi ikke har tatt dagens quiz i avisen ennå gjør vi dette nå. I denne hviletiden pleier jeg alltid å jobbe med bloggen. Siden jeg allerede hadde tatt noen bilder på forhånd trengte jeg ikke å ordne meg for å ta nye bilder i dag. Jeg skriver meg som regel opp til kveldsmat etter hviletiden.

17.30-19.30
Denne tiden er det besøkstid. Men siden jeg ikke skal ha besøk i dag så skjer det ikke noe spesielt. Men jeg tenkte å rusle meg en liten tur en eller annen gang mellom middag og kvelds. Hvis jeg må vaske klær pleier jeg også å gjøre det på dette tidspunktet. I dag derimot tenkte jeg å få vasket litt på rommet på overflatene da det er litt støvete her.

19.45-21.30
Forsamtale før kveldsmat, kveldsmat og hviletid. I denne hviletiden her pleier jeg å legge en yogamatte ned på gulvet og sette meg i tøyeposisjoner på den. Gjerne mens jeg ser dagens episode av Paradise Hotel på MacBook’en min. I løpet av denne hviletiden får jeg kveldsmedisinene mine i tillegg. Siden PH ikke går i kveld skal jeg heller se på The Voice. Stemmene skal selvfølgelig gå til Amanda!

21.30-22.30
Denne tiden her bruker jeg til å stelle meg for kvelden, gå over dagen i min bullet journal og se litt mer på serie. Når klokken er rundt halv elleve pleier jeg bli så trøtt at jeg lukker Macbook’en min og deretter pleier jeg å sovne ganske så fort. Jeg regner med at også denne kvelden blir slikt.

 

Hva synes du om innlegget?

 

 

//Elise Amanda

5 kommentarer
    1. Jeg var nok en av de nysgjerrige, så takk for interessant innlegg! Det høres ut som det er endel variasjon og ting som skjer gjennom dagen. Det må også være godt å ha interesser og hobbyer du kan holde på med i hviletiden. Jeg er glad for at du blogger! Takk for at vi får følge deg 🙂 Håper du får en fin helg, selv om jeg skjønner fredager kan være vanskelige.

    2. Veldig interessant å lese hvordan en dag for deg i vestfold er. Selv er jeg innlagt på døgnpost i porsgrunn nå, så moro å sammenlikne litt, selv om det selvsagt ikke er helt det samme!

      Ønsker deg masse lykke til videre, håper du kan få ett opphold på modum etterhvert. Planen er at jeg også skal inn dit, men det blir om en stund når jeg er litt mer stabil!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg