EN STOR OPPFORDRING TIL DERE ALLE

Siden det er første mai i dag regner jeg med at flere av dere har fri, eller hva? Jeg foreslo i går for kontakten min at vi kunne bruke litt tid på å plukke søppel ute og det ville hun gjerne være med på. Veldig greit når flere av personalet også er miljøbevisste! Så i dag har jeg, kontakten min, hunden hennes og en annen medpasient vært ute og plukket. På bare en time plukket vi flere kilo søppel, deriblant hundrevis av sneiper og til og med en brødrister! Joda, du leste riktig. Det er helt sinnsykt hva folk får seg til å kaste ute i naturen. Spesielt gamle sneiper og brukt snus, det var det alt for mye av. Dyr kan jo faktisk bli utrolig syke og til og med dø av å svelge dette og små barn som svelger det kan også bli svært syke.

 

Noe av det mest sjokkerende var at rundt askebeger og søppelkasser lå det flere steder kastet røykstumper på bakken! Altså vi snakker 3 cm unna askebegeret eller søppelkassen og jeg kjenner at det irriterer meg noe helt sinnsykt! Min oppfordring til dere er å kaste søpla deres der den skal være: i søpla. Jeg oppfordrer også dere som har fri i dag til å komme dere ut og plukke søppel. Det er utrolig godt for miljøet og går man flere sammen kan det faktisk bli ganske så hyggelig. Det koster ikke så mye å bruke en time på dette.

 

 

 

Hva bruker du din fridag på, om du har fri i dag?

 

 

//Elise Amanda

2 kommentarer
    1. Det var eit bra initiativ. Utroleg at folk ikkje klarer å la vere å sleppe søppel rett ned…

      I dag slapper eg av i senga her inne. Høyre litt lydbok, ser litt TV og skriv dikt…

      …samstundes som eg skulle gått i tog…

      Ynskjer deg ein fin dag. Og igjen: bra insj.

    2. Så nydelig hund 😍 Så bra at du brukte dagen på å plukke søppel og gjøre noe bra for miljøet! Jeg har gjort det flere ganger selv. Det er litt ekkelt noen ganger, og kan være litt slitsomt, men det hjelper så mye når jeg ser hvor fint det blir etterpå 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg