EN TYPISK DAG PÅ PSYKIATRISK

God kveld, god kveld! Tenkte jeg kunne stikke innom for å fortelle dere om hvordan en typisk dag her ser ut. Det er jo egentlig ikke noe program her, men vi spis-pasientene (aka de med spiseforstyrrelse) har et eget program, så for oss så skjer det faktisk noe hehe. Jeg har tenkt mye på at for de andre må jo dagene bli himla lange, så jeg er glad det skjer noe her og jeg er glad for at jeg har utgang. Nå hadde det jo også vært rart om det ikke var noe opplegg med tanke på at jeg er her pga bulimien da. Uansett, nå skal jeg ta dere med på en typisk dag her inne.

Kl 08.00 – rundt her (noen ganger tidligere) blir jeg vekket og etter å ha få summet meg litt tusler jeg inn på badet for å gå på do, kle på meg og børste håret.

Kl 08.15-08.45 – her er det da frokosttid og under frokost har jeg da oppfølging av et av personalet.

Kl 08.45-09.45 – hviletid/oppfølgingstid med personal etter måltid, hvor jeg som regel sitter og strikker, eventuelt så er jeg på pc`n eller mobilen.

Kl 10.00-10.15 – tid for fukt til mellommåltid med personal, frukten blir da spist i lillestua hvor vi også har hviletid

Kl 12.15-12.45 – lunsj med oppfølging av personal

Kl 12.45-13-45 – hviletid med personal igjen

Kl 15.45-16.15 – middag med oppfølging av personal

Kl 16.15-17.15 – hviletid med oppfølging av personal

Kl 19.15-19.45 – kveldsmat med oppfølging av personal

Kl 19.45-20.45 – hviletid med oppfølgning av personal

Som dere ser så går store deler av dagen bort til måltider og oppfølgingstid/hviletid etter måltider. Personal blir altså med under forsyningen og sitter ved bordet under måltid og etter måltid sitter personal med meg/oss i hviletid i en egen liten stue. I hviletiden pleier jeg da altså å strikke eller være på pc/mobil. Sånn ellers så tar jeg meg gjerne en gåtur mellom slagene, kanskje tar jeg noen bilder og ellers bare slapper jeg av. Jeg blir alltid så himla sliten fysisk når jeg blir sliten psykisk, så det blir en del avslapping også. Noen ganger har jeg også samtale med behandler eller lege.

 

Forresten, lurer dere på noe eller har dere noen ønsker om innlegg?

 

 

//Elise Amanda

1 kommentar
    1. Jeg lurer på hva som skjer om du nekter å spise måltider? Klarer du å spise alle måltidene som er satt opp, eller er ikke det noe problem for deg (med tanke på vektoppgang)? <3
      Stå på, heier på deg!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg