ENKEL, DIGG OG RASK GRØNNSAKSCURRY

Hei hei! I dag har jeg vært med på stand med Unge Venstre på Sandefjord vgs og jeg fikk også med meg den ene skoledebatten der. Det er så gøy å snakke med engasjerte ungdom! Jeg synes ikke det er lenge side forrige skolevalg, men det er jo faktisk 2 år mellom hver gang. Tiden flyr altså! Nå skal jeg straks på dette semesteret sin første dansetrening og jeg gleder meg! Jeg fant bare linser i en styrke da og jeg har forskjellig styrke på øynene, så dette kan bli spennende haha. Gøy blir det i alle fall!

Gårsdagens middag ser dere under her. Jeg disket opp med en grønnsakscurry og dette er noe som er så lett å lage og som likevel smaker skikkelig digg! Retten er i tillegg vegansk og naturlig glutenfri. Hvis dere prøver noen av oppskriftene mine så gi meg gjerne tilbakemelding på hva dere synes, det hadde vært veldig gøy!

Du trenger:

•1 lime
•fersk koriander
•1 boks kokosmelk
•5 ts currypaste (mindre hvis du ønsker mindre styrke)
•2 store fedd hvitløk
•1/2 ts ingefærpulver
•1 boks kikerter
•aspargesbønner
•1 gul løk
•1 blomkål

 

Slik gjør du

•Kutt løken i halvmåner, hvitløken smått og blomkålen i buketter
•Stek løken blank i en stekepanne med litt olje, legg deretter i hvitløk og blomkål og stek videre i noen minutter.
•Skyll kikertene og legg de i og legg i en pose aspargesbønner
•Tilsett currypaste, rør det så godt inn som mulig og stek noen minutter til
•Hell i kokosmelken og la det koke til ønsket konsistens på gryta

•Serveres med masse fersk koriander og oppkuttet lime

 

 

Av tilbehør vil jeg anbefale ris, det bruker iallfall vi. Nanbrød er også veldig godt til! Husk å skvise over limen før du spiser.

 

 

 

 

Så det godt ut?

 

//Elise Amanda

_______________________________________

Følg meg gjerne på FaceBook HER eller på instagram HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg