ET PIP FRA MEG + SPØRSMÅLSRUNDE

Det er rart hvor tøft det er å stå i behandling i grunn. En spiseforstyrrelse stjeler mye av livet, men så har den jo en funksjon også. Det er vel nettopp derfor det er så tøft, derfor det er så vanskelig. Jeg føler meg ofte så teit som reagerer så voldsomt ovenfor mat, kropp og vekt. For i grunn så er det jo ganske rart, men så er det nå sånn det er. Enn så lenge er jeg iallfall her på rasp og prøver.

Jeg håper jeg er i form til å ta noen bilder i morgen, jeg savner det. Faktisk har jeg ikke rørt kameraet siden jeg kom hit, annet enn å ta det ut av kofferten. Strikketøyet derimot har blitt rørt litt mer. Jeg ferdigstilte en genser for to dager siden og er nå i gang med et nytt prosjekt. Det gleder jeg meg til å vise dere!

Dette innlegget skulle egentlig ut i går, men jeg har vært så himla kvalm de siste dagene at jeg ikke har orket å åpne mac’en. Utrolig kjipt og jeg håper virkelig at det gir seg snart. Jeg klarte ikke en gang bli med på fellestur på grunn av kvalmen, så jeg er passe irritert over det hehe. Men dere, ny spørsmålsrunde! Er det noe dere lurer på? Spør da vel!

 

Noe dere lurer på til ukens spørsmål?

 

 

//Elise Amanda

_______________________________________

Følg meg gjerne på FaceBook HER eller på instagram HER

4 kommentarer
    1. Hei! Gjentar spørsmålene fra et annet innlegg 🙂

      1. Hvilke type middager er det på RASP? (Sett bort ifra at du har allergier eller er veganer, vegeterianer o.l)
      2. Hvordan er dere plassert når dere spiser? Sitter dere på en benk rundt et bord eller sitter dere på stoler rundt et bord?
      3. Hvordan ser basiskost-planen ut?
      4. Hvordan er det med å gå turer ut nå under Corona?
      5. Har dere eget bad på rommet?
      6. Hvor stor er avdelingen?
      7. Er de flink til å tilrettelegge for hver enkelt pasient?

    2. Hvor mye penger bruker du typisk på mat på en b/p dag?
      Hvor mange kg har du igjen til du er på normalvekt?
      Får du «lov» å være vegetarianer på rasp, hvis ikke hvordan takler du det?
      Hvorfor valgte du å bli vegetarianer å hvor lenge har du vert det?
      Hvem av de rundt deg støtter deg mest føler du?
      Hvor lenge har du vert syk og startet det med anoreksi?
      Kan du lage et til innlegg med dårlige opplevelser knyttet til sykdommen?
      3 ting du er fornøyd med med deg selv?
      Hva er målene dine for tiden?
      Håper du tar med disse spørsmålene til spørsmålsrunden☺️☺️
      Stå på og lykke til med behandlingen❤️❤️

    3. Kan du legge ut kostplanen du har på RASP nå?
      Er det et vektkrav mens du er innlagt, at du må opp 0,5 kg per uke?
      Hvordan er det med trening og gåturer, kan man gjøre dette så mye man vil, om man er der frivillig?
      Lurer bare på hva blodprøvene dine viser med bulimien? Føler jeg ikke blir forstått av legen og mine er ganske kraftig under og over referanseområder.. er så bekymret, men får ingen ordentlig svar
      Hva er din sf funksjon?
      Hva er årsaken til at det oppstod et problematisk forhold til kropp og vekt?

    4. Har du sett megsy recovery på YouTube? Anbefales!
      Ser du noen andre YouTube kanaler om sf?
      Har du tips om hva som kan motivere en til å bli frisk?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg