ET ROTETE INNLEGG MIDT I FØLELSESKAOSET

Det har vært mye surr de siste dagene, for jeg skulle jo egentlig skrives ut av RASP og så legges rett inn i Tønsberg. Men så fikk vi plutselig beskjed om at jeg skulle legges inn i Sandefjord istedenfor. Siden jeg kun hadde mulighet til å bli hentet på kvelden fikk jeg som sagt en natt hjemme før jeg ble kjørt hit jeg er nå. Så i skrivende stund er jeg innlagt på dps sin døgenhet i Sandefjord. Rommet her er egentlig veldig fint, det er grei størrelse på det, et stort fin vindu og eget bad på rommet. Uteområdene her er også veldig fine med stor grønn plen, trær og en skog som ligger rett ved.

Men det har vært mye tårer og frustrasjon i dag. Her på dps har de ikke særlig kompetanse på spiseforstyrrelser, noe som merkes svært godt og noe de selv har innrømmet. Jeg har grått og grått i nesten hele dag. Jeg skal være helt ærlig med dere nå og si at akkurat nå gjør jeg noe jeg aldri pleier å gjøre: jeg skriver et blogginnlegg midt i et følelseskaos. Noe jeg svært sjeldent gjør, av god grunn. Men akkurat nå ønsker jeg å la dere ta del i tankene og følelsene mine.

Det har seg nemlig sånn at grunnen til at jeg ble sendt hit rett og slett er for oppbevaring. Tønsberg er full akkurat nå og jeg er ikke frisk nok til å få lov til å være hjemme. Dette er altså ikke en god løsning, det er en nødløsning. Noe jeg føler alle rundt meg heldigvis ser og er enige i. Vi skal gjøre alt vi kan for at jeg skal få plass i Tønsberg så fort som mulig, enn så lenge må jeg bare prøve å holde ut her jeg er nå.

 

Jeg har nettopp hatt besøk av en voksen som står meg nær, noe som var utrolig godt. Hun fikk roet meg litt ned og fikk meg til å føle meg trygg nok til å klare å forklare de ansatte litt mer om hvordan jeg har det, hva jeg føler og hva jeg tenker rundt hele denne situasjonen. I morgen skal jeg ha et møte her og jeg håper at det da blir tatt tak i ting og det fort.

Her jeg er nå har jeg det ikke noe bra, så jeg er ganske fortvilet. Jeg håper så inderlig at denne situasjonen her løser seg så fort som mulig. Enn så lenge får jeg prøve å puste og holde følelsene og tankene litt i sjakk. Å skulle være her i tre uker som planen egentlig er skjer ikke, det nekter jeg. Så jeg får prøve å holde ut til vi finner et bedre alternativ.

 

 

 

//Elise Amanda

6 kommentarer
    1. Jeg synest du skriver så fonuftig i følelseskaoset at det bare er fint at du skriver! Sender deg en stor klem. Jeg blir utrolig lei meg og sint på dine vegner jeg, fordi du fortjener best mulig hjelp og har gjort en utrolig bra jobb de ukene på rasp. Men ettersom du allerede hadde fått informasjon om å dra til Tønsberg, hvorfor ble det plutselig “fult” nå? Forstår ingenting jeg, om de null kontroll, eller var det noe annet rot. Men forutsigbarhet er jo kjempeviktig i en sårbar fase. Det er hvert fall mine tanker, fordi man må jo så “psyke seg opp” til å flytte sted og innstille seg på noe annet. Og du har jo allerede endret plan en gang, ettersom modum ble forskjøvet.

      Jeg vet du har jobbet så sykt hardt for å komme der du er nå, og du virker så motivert. Så du fortjener så absolutt en oppfølging nå som går riktig vei. Oppbevaring med noen som ikke har kompetanse.. Ja, håper jeg ikke ble for engasjert her. Jeg vil deg bare så absolutt det beste. Håper du snart får plass på ett sted med kompetanse og at noen støtter deg i det rundt deg <3 <3

    2. Kjære du. Been there, done that. Det stedet er ikke bra på spiseforstyrrelser nei. De har krøllet til veldig mye for meg, så jeg forstår så godt hvordan du har det. Det med eget bad på rommet fungerer også ofte svært dårlig om man sliter med bulimi.. håper det løser seg for deg og at du snart kommer inn i Tønsberg. Klem

    3. Det er trist at det blei sånn, men kanskje det er et bedre alternativ enn å være hjemme i 3 uker❤️ Håpe ting ordner seg for deg. Klem

    4. Huffdå så kjipt 🙁 rart det blei endringer og etter du blei utskreven frå Rasp, eller fekk du vita det før? Då eg hadde anoreksi var eg
      og innlagt plasse de ikkje hadde peiling, og de gjorde masse rart. Håpar du får kome
      til Tønsberg fort❤️ Ta gjerne med spm mitt i svar på spm. Klem💖

    5. Så leit å høre at det måtte bli sånn. Krysser fingrene for at du snart får plass i Tønsberg, og at du får den hjelpen du fortjener der! Ønsker deg masse lykke til!

    6. Ikke glem hvor hardt du har jobbet, selv om du møter motgang nå og dette er så langt fra optimalt. Krysser alt jeg har for at d snart får en plass i Tønsberg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg