ET TØFT POLITISK VALG

Har dere hatt en grei dag i dag? Min dag har iallfall vært sånn passe. Jeg har fått gjort litt husarbeid og hatt en behandlingssamtale iallfall. Resten av kvelden går til litt mer husarbeid, slappe av med strikking og serie, men før det blir det et politisk møte over nett. Jeg er leder av valgkomiteen i Larvik og Sandefjord Unge Venstre og av Vestfold og Telemark Unge Venstre, så sammen med resten av valgkomiteen skal vi legge frem en innstilling til nytt styre i både lokallaget og fylkeslaget.

Gårsdagen ble ganske hektisk og jeg ser frem til en litt roligere uke neste uke. Jeg skulle nemlig egentlig på bentetthetsmåling i går og deretter i et møte i Tønsberg. Men litt før jeg skulle dra ringte de fra sykehuset og sa at timen ble avlyst, grunnet coronasykdom der borte. Da fikk jeg slengt meg rundt og hørt om møtet jeg skulle på etter bentetthetsmålingen kunne bli tatt over nett og det kunne det heldigvis! Så da slapp jeg også 5 timer med reise (på grunn av busstider må jeg dra hjemmefra 2 og 1/2 time før jeg har en avtale i Tønsberg for å rekke det). Fordelen med coronasituasjonen er at de fleste nå har tilrettelagt for muligheten til videomøter, så i slike situasjoner som i går er sånt veldig kjekt! Og senere på kvelden var jeg i et samarbeidsutvalgmøte, da jeg har steppet inn for kommunestyrerepresentanten som er i permisjon.

Neste uke har jeg også et politisk møte, men deretter blir det roligere igjen. Jeg har bestemt meg etter mye overveielse for å trekke meg som leder av Larvik og Sandefjord Unge Venstre og trekke meg som nestleder av Vestfold og Telemark Unge Venstre. Jeg har rett og slett ikke kapasitet til de vervene og alt det innebærer og dessuten begynner jeg å bli litt gammel i ungdomspartiet. Heldigvis tror jeg det skal gå veldig fint, for vi har mange fine folk til å styre skuta videre! Men det blir veldig rart å skulle trekke seg så tilbake, jeg har jo vært aktiv i Unge Venstre i veldig mange år. Helt kvitt meg blir de ikke da, for jeg kommer nok til å dukke opp på et medlemsmøte her og der.

 

 

 

 

 

Er du politisk aktiv? Og hva synes du om antrekket?

 

//Elise Amanda

_______________________________________

Følg meg gjerne på FaceBook HER eller på instagram HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg