EUROVISION SONG CONTEST

Glittertoppen er på, glitterøyeskygge og bobler i glasset (tulla, vi får ikke drikke alkohol her), nå er Eurovision Song Contest i gang! Jeg skrev ut MGP-bingo fra NRK sine nettsider, men de er jo egentlig kun på hvite ark og MGP skal jo være litt ekstra! Så da klippet jeg ut bingoen og limte den på forskjellige fargede ark og på baksiden står MGP-logoen og navn til den som har kortet. Litt glitrende klistremerker måtte også til! Flere ansatte har også tatt på seg paljetter, så her er det fest! I den forstand man kan ha fest på sykehus haha.

 

Litt gira for MGP eller!? Hehe, jeg elsker det og har vært storfan i åresvis! Favoritten i år tror jeg er Estland faktisk. Jeg bare håper at ikke San Marino eller Island vinner.. Uff haha. Og selvfølgelig heier jeg jo på Norge, det må man nesten! Sverige var også ganske gode i år, men jeg føler at Sverige alltid sender et bra bidrag!

 

Jeg vet at flere har boikottet det i år, men jeg velger å se på. MGP er kun i Israel i år fordi Israel vant i fjor, men det er jo et samarbeid mellom så og si hele Europa. Å boikotte det kun fordi arrangementet finner sted i Israel synes jeg er litt merkelig da jeg ikke ser hvordan i all verden det har sammenheng med politikk. Jeg sier ikke at jeg er enig i konflikten der nede på ene eller andre måten, for det er jeg ikke. Jeg bare forstår ikke helt meningen med boikottingen selv om jeg har lest en del om det. Men folk får gjøre det som føles rett for dem. Jeg kommer til å se på MGP uansett om det blir arrangert i Norge, Israel, Kypros eller Tyskland.

 

Ser du på MGP i dag? Hvilket land heier du på?

 

 

//Elise Amanda

4 kommentarer

Siste innlegg