FØRSTEINTRYKK AV DAGENHETEN PÅ SPIS

God kveld! Jeg er utrolig sliten om dagene og er ikke hjemme før halv syv, så det er med andre ord veldig lange dager på meg. Akkurat dette uken får jeg heldigvis taxi til behandling og blir hentet litt før halv åtte, men fra og med neste uke må jeg ta buss som vil si at jeg må gå hjemmefra kvart over seks hver morgen. Det vil si at jeg er borte over 12 timer hver dag, så det er ikke rart at jeg er sliten. Nå sovner jeg skikkelig tidlig om kvelden allerede, faktisk mellom klokken åtte og halv elleve. Det tar på, for å si det sånn.

Jeg begynner å komme litt inn i behandlingen der nå, noe som føles greit. Jeg har fått hilst på alt av personalet tror jeg, gjort meg kjent i avdelingen og lært meg rammene. Medpasientene har jeg også blitt kjent med og det er en så utrolig god og fin gruppe der nå, så jeg hadde flaks med det♡

(jeg har ikke fått tatt noen nye bilder, så dere får bilder som er en uke gamle som dere ikke har sett før hehe)

Det var jo på mandag jeg startet på dagenheten til spis og førsteinntrykket er bra! Flere av dere har spurt om jeg kan fortelle litt om det, så jeg kan jo fortelle litt om hva som foregår der og hvordan ting foregår. Om det er interessant kan jeg også vise dere timeplanen.

Det er flere grupper man deltar i om man er i endringsgruppen, blant annet kunst og uttrykksterapi, her og nå gruppe, etter helg gruppe, måltidsplanlegging, før helg gruppe og ABC som jeg kommer på i øyeblikket. Noen går der kun til måltidsstøtte som vil si at de deltar i svært få av gruppene. Etter måltider er det hviletid med oppfølging eller gruppe/samtale. Under måltidet sitter det personal med oss rundt bordet og spiser med oss. Middager bestemmes av pasientene på rundgang (en pasient pr uke) i samarbeid med kokken og man har også kjøkkentrening, noe jeg synes er utrolig bra!

Gjett hva jeg ofte gjør i hviletiden/oppfølgingstiden de gangene det ikke er gruppe? Ikke overraskende nok går det mye i strikking haha. Akkurat nå holder jeg på med en brun genser som jeg tenkte å vise dere litt mer av på fredag, men den må nok bli lagt til side siden jeg har et strikkeoppdrag jeg må bli ferdig med.

 

 

//Elise Amanda

1 kommentar
    1. Hadde vært gøy å se timeplanen!
      Stå på du er super flink, og jeg forstår du er sliten når det er så lange dager!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg