FUN FACTS OM MEG

Jeg er i sjokk, en slik respons på genseren min hadde jeg aldri i verden turt å håpe på! Totalt på blogg, Facebook og Instagram er det flere tusen likes og flere hundre kommentarer! Jeg snakket med mamma på telefon tidligere i dag og hun var minst like gira som meg. Dette er så gøy og det motiverer meg enda mer til å begynne å regne om oppskriften til andre størrelser og få ut oppskriften! Jeg har også en annen genser jeg vil lage i tankene, men først må jeg fullføre oppskriften på Turidgenseren. Herlighet dette er så himla gøy!!!

I dag har vi handlet mat på Nordbyen siden vi hadde gavekort der (til mine lesere som ikke er fra Vestfold: det er Nordbyen kjøpesenter i Larvik, det må ikke forveksles med Nordby kjøpesenter i Sverige). Til middag i dag blir det risotto med sopp, spicy kikerter og revet parmesan over. Men først skal jeg tegne litt i bujoen og rydde litt her hjemme. Siden det er lørdag utfordrer jeg meg med en litt senere middag, så kryss fingrene for meg! Og her kommer noen fun facts om meg!

-Jeg hadde skikkelig uvanlige matpreferanser som barn. Ting jeg virkelig elsket var blant annet lungemos, ansjos, brokkoli, alt mulig av rene fiskestykker og sursild. Ting jeg absolutt ikke likte var blant annet pannekaker, pølser og friterte ting som fiskekaker og nuggets.

-Selv om jeg er veggis er jeg en reser på å sløye fisk. Sånn går det når man har vært veldig mye på hytta gjennom hele oppveksten og det blir fisket mye og satt ut garn. Jeg var den eneste som gadd å lære meg å sløye fisk, så da var det alltid jeg som ble satt til den oppgaven.

-Jeg har hatt sykt uflaks når det kommer til kroppen min: cøliaki, skjev ryggrad, kuldeallergi, RLS og innovervendte hofter blant annet (på grunn av sistenevnte måtte jeg faktisk gå med skinne på beinet når jeg var i aktivitet før). Andreas pleier å tulle med at når vi en gang får barn håper han de ikke arver så mye etter meg haha.

-Jeg har aldri vært redd for insekter eller reptiler og har null problem med å holde/løfte edderkopper, biller, stålorm og lignende. Det eneste jeg ikke er så fan av er saksedyr siden de klyper og maur siden jeg føler jeg ikke har kontroll over hvor de går.

-Jeg kan kjøre båt, men jeg synes det er litt skummelt så når vi på sommeren er ute med familiebåten overlater jeg alltid kjøringen til Andreas. Kanskje jeg i sommer skal utfordre meg litt på dette punktet..

-Bestevenninna mi og jeg møttes på dansingen rett etter jeg startet å danse. Til tross for at hun da gikk i 8. klasse og jeg i 10. klasse sa det ganske fort klikk. Jeg har også ei annen god venninne jeg ble kjent med på dansingen.

-Noen ganger er jeg alt for spontan, til tross for at jeg egentlig er en skikkelig planleggingsfreak. Vi snakket bestille sydenreise og dra samme dag, kjøpe en katt (jeg hadde en fra før da, så ble ikke så stor forskjell), klippe av meg over halve håret og veldig mye annet rart.

-Egentlig har jeg alt for mange kreative interesser. Jeg liker blant annet å lese, skrive dikt og noveller, ta bilder, danse, strikke, lage mat, tegne opp i bujo, hekle, lage videoer, arrangere forskjellige ting og blogge. Når skal jeg få tid til alt? I tillegg har jeg jo mange andre interesser også.

 

Har vi noe til felles?

 

//Elise Amanda

_______________________________________

Følg meg gjerne på FaceBook HER eller på instagram HER

3 kommentarer
    1. Noe felles er det 🙂 Jeg er også kreativ så det holder. Mye av det samme som deg 🙂 Redd for edderkopper jeg da, samme grunn som du med maurene. Har ikke kontroll på dem… Går fort.. Ha en fin lørdag Elise. Fine bilder av deg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg