GENSER + VEST SOM STRIKKES NÅ

Hei dere! Hvordan har dagen deres vært i dag? Min har iallfall vært en del opp og ned. Dagen startet brått med at jeg skvatt (!!) av alarmen på mobilen og nærmest hoppet opp i senga. Sånn er det å være skvetten, men jeg kom meg iallfall opp tidlig da. I kveld er planen å strikke litt, skrive litt og ikke minst strikke. Da tror jeg at jeg skal få en fin kveld! Det er jo ofte litt hva man gjør det til selv også.

Når et strikkeprosjekt blir ferdig må jeg jo starte på noe nytt! Jeg liker å ha to prosjekter pågående samtidig: ett som er litt komplisert og ett som er så lett at jeg kan se på TV samtidig. Det er veldig greit å kunne variere mellom å bruke hjernen og å bare bruke hendene når jeg strikker. Garnet til genseren kjøpte jeg faktisk før sommerferien og siden har det ligget pent innpakket uten å bli rørt. Planen for garnet ble lagt før jeg kjøpte det altså, men jeg har ikke hatt stor nok tro på meg selv til å klare oppskriften.

 

 

Holiday slipover: dette er en vest jeg akkurat har begynt å strikke på i en tråd drops karisma og en tråd drops melody. Jeg treffer ikke strikkefastheten fult og holdent, men jeg tror det blir bra! Grunnen til at jeg strikker i nettopp dette garnet er at jeg vil prøve å få brukt opp litt restegarn. Har jeg flaks holder det akkurat! Holiday slipover er forresten en oppskrift fra PetiteKnit og har en lavt vanskelighetsgrad. Derfor er den ganske kjekk for nybegynnere!

September sweater: min første genser i patent! Mandag kveld satte jeg meg ned for å lære meg å strikke i helpatent, noe jeg har utsatt i lang tid. Det har virket så komplisert, men etter en del prøving, feiling og opprekking kom jeg på riktig spor. Genseren strikkes i 3 tråder isager, så dette er ingen billig genser akkurat, i motsetning til vesten som strikkes i et veldig billig garn. Denne genseren er sååå fin og jeg håper bare at min også blir det. Oppskrift finner man hos PetiteKnit og har høyeste vanskelighetsgrad.

 

 

 

 

 

Hva synes du om fargevalget?

 

//Elise Amanda

_______________________________________

Følg meg gjerne på FaceBook HER eller på instagram HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg