GRINEDAG + MINE TANKER OM PÅSKEEGG

Herlighet for en dag dette her har vært. En skikkelig drittdag og grinedag faktisk, men jeg kom meg utrolig nok gjennom. Jeg begynte å gråte da jeg skulle kle av meg til veiing for så å begynne å strigråte da jeg gikk på vekta. Så fort vekten var tatt løp jeg gråtende til do og låste meg inn, men ble hentet av behandler og satt gråtende på kontoret hennes frem til frokost. Da jeg skulle servere meg spratt tårene igjen og jeg løp ut. Heldigvis klarte jeg å samle meg igjen og kom meg inn til frokost, men tror dere ikke jeg begynte å gråte under måltidet også? Jeg satt iallfall ut tiden og fullførte som jeg skulle, til tross for tårer og hiksting.

En stund etter frokost var det mellommåltid og vi fikk servert det litt sent, noe som førte til at jeg ikke fikk fullført til tiden da vi egentlig skulle rett til gruppe. Det førte til veldig mye stress og da var vi der igjen da, grinende under et teppe i stua, for så å sitte grinende på kontoret til behandler. Etter at jeg fikk roet meg fulgte hun meg inn til gruppen og etter det har jeg ikke grått mer i dag. Nå tror jeg at jeg har grått nok for hele neste måned altså. Fy søren hvor vanskelig ting har vært, men jeg har i det minste erfart at det går an å stå i følelsene og gjøre det riktige, til tross for at det føles ut som om man skal dø. Er det forresten bare meg som blir utslitt av å gråte? Jeg sovnet to timer på sofaen på avdelingen og etter det følte jeg meg heldigvis mye bedre!

Men hei dere, det er jo snart påske! Neste uke skal jeg på dagenheten fra mandag til onsdag og så er det påskeferie. Uken etter der igjen er vel normal? Det må jeg finne ut av! Forrige påske var jeg jo innlagt og da overrasket en medpasient oss med påskeegg fylt med en søt liten påskekanin og dusjsåpe blant annet. Det var så utrolig koselig gjort, herlighet! Denne påsken skulle jeg jo egentlig være innlagt da også, men på grunn av korona ble innleggelsen jo utsatt på ubestemt tid.

Helt ærlig så synes jeg det er veldig fint å få være hjemme i påsken jeg! Selvfølgelig hadde jeg valgt behandling først, men på nåværende tidspunkt er ikke det en mulighet. Ikke blir det hyttetur heller (til tross for at vi faktisk har lov til å dra på hytta grunnet hvor hytta ligger), men herlighet, hytta står der jo neste år også så jeg forstår ikke hva folk klager på i grunn. Uansett, jeg skal iallfall gjøre det beste ut av påsken!

Sånn ellers i påskene har Anni og jeg hatt en tradisjon med å lage påskeegg til hverandre og Andreas og jeg har noen ganger laget påskeegg til hverandre også. Jeg synes faktisk ikke at man blir for gammel for påskeegg, så påskeegg skal det bli!

Dette året tror jeg at jeg vil lage mitt eget påskeegg, kanskje et litt alternativt et. Jeg har alt kjøpt inn en bok i en bokserie jeg leser, som bare skriker etter å bli lest. Men den skal i påskeegget og jeg gleder meg allerede til å kose meg med den i påsken. Noe smågodt må det jo også bli, men i en moderat mengde. Jeg vil at påskeegg skal være noe fint og ikke noe jeg bruker under en bulimirunde. Så selv om man har en spiseforstyrrelse trenger ikke påskeegg å være noe negativt og man trenger ikke å droppe det. Det er så mye man kan fylle egget med og det gjelder bare å være litt kreativ.

Her kommer noen tips til hva man for eksempel kan fylle et påskeegg med: smågodt, et blad, en bok, kosesokker, påskepynt, drops/pastiller/tyggis, en DVD-film, proteinbarer, nøtter, frukt, brus, energidrikke, påskesjokolade, leppepomade, ansiktsmasker, potetgull, popcorn, duftlys, garn hvis personen liker å strikke, små spill som for eksempel mikado, skipbo, alias i reiseversjon, hårstrikk eller hårpynt og så himla mye mer. Dette her er bare ting jeg kom på i farten, både klassiske ting å fylle påskeegget med og litt andre ting. Håper det kan være til hjelp eller inspirasjon!

 

Pleier du å ha påskeegg?

 

//Elise Amanda

_______________________________________

Følg meg gjerne på FaceBook HER eller på instagram HER

2 kommentarer
    1. Pleier ikke så ofte ha det, men innimellom har jeg gitt til søsteren min eller mamma. I år blir det nok ikke til noen. Mamma døde jo før jul, søsteren min får jeg ikke sett, bor i annen kommune, og jeg tar ikke tog, trikk etc nå i disse tider. Så det må bli til noen i byen i tilfelle 🙂 Men man kan fylle med alt mulig. Nesten som en “goodie-bag” 🙂

    2. Har ikke hatt påskeegg de siste årene pga. spiseforstyrrelse men nå ga du meg inspirasjon og jeg tror jammen meg jeg skal lage meg påskeegg i år :’ )

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg