HÅRET MITT BLE ØDELAGT OG FALT AV

La oss spole tilbake til 2015. Jeg hadde veldig lyst hår og som dere ser på bildet under var håret nok så sunt i tillegg. Til tross for at jeg hadde ganske så mørkt hår naturlig tok håret mitt bleking lett, jeg har jo bestandig fått nærmest hvite striper i det på sommeren i tillegg. Jeg hadde kun bleket håret to ganger på bilder under hjemme og jeg tror ikke jeg en gang hadde brukt lillasjampo. Likevel var jeg litt lei av det veldig lyse håret og ønsket en forandring til noe mer naturlig.

Derfor dro jeg til en frisør på torget i Larvik og sa at jeg ønsket en mørkere blondfarge som ville se litt mer naturlig ut. Under til venstre ser dere resultatet av hva frisøren gjorde med håret. Det ble gult, konsistens som tyggis og allerede under føning av håret falt noe av! Håret mitt var totalt ødelagt! Jeg slapp å betale hos frisøren (skulle bare mangle!!) og jeg måtte bruke hundrevis av kroner på hårkurer. Børstet jeg håret falt store tufser av og håret brakk av flere steder fire cm inntil hodebunnen! Noen måneder senere var jeg i Polen med familien og mamma anbefalte meg en frisør der. Selv og jeg var svært skeptisk etter første gang jeg noen sinne hadde farget håret hos frisør dro jeg likevel. Frisøren i Polen sa at hun ikke kunne farge håret mitt fordi da hadde alt falt av. Men hun kuret det med en god kur og la en toning over. Toningen ville gå ut etter en stund sa hun, men noe farge ville sitte igjen og denne var så mild at dette ikke kom til å skade håret noe mer. Resultatet ser dere på bildet til høyre under her. Faktisk har jeg aldri noen sinne vært så fornøyd med hårfargen som den jeg hadde der! Hun frisøren i Polen var fantastisk!

Dessverre så var jo håret mitt fremdeles like slitt og etter det hadde vokst litt mer etter en del måneder klippet jeg det en del kortere selv. Toningen hadde så og si godt ut og jeg hadde brukt litt lillasjampo også. Jeg hadde store korte tufser i håret som dere ser om dere ser nøye på bildet under. Jeg kuret det fremdeles jevnlig og fønet så og si aldri håret. Jeg var nærmest livredd for å i det hele tatt ta i det og børste det, da det brakk så fort og så mye hår forsvant. Jeg klippet det hos en annen frisør til skuldrene lenge etter dette bildet ble tatt i tillegg da det til slutt bare hang tynne tufser igjen nederst.

Nå, etter fire hår er håret mitt endelig sunt igjen! Jeg bruker så og si aldri varme på håret, jeg sover med flette og jeg er veldig forsiktig når jeg børster håret. Ikke har jeg farget det siden heller. Som dere ser er det fremdeles noe av det blonde og slitte igjen på tuppene og litt bak på lengden. Håret stusser jeg kun selv nå når jeg ser endene har begynt å bli slitte. Jeg vet det kun er hår, men hår har faktisk overraskende mye å si for selvtilliten. Jeg vet i alle fall hvor jeg ALDRI skal farge håret igjen! Og skal jeg farge det igjen gjør jeg det enten selv (noe som har gått bra fordi jeg har blitt flink til å kjenne mitt eget hår og vet hva som sliter / ikke sliter for mye) eller jeg skal gå til noen jeg har hørt veldig mye godt om!

Har du noen tanker rundt dette?

//Elise Amanda

10 kommentarer
    1. Jeg farget håret mitt i over 30 år, ingen problemer, men så ble jeg drittlei og lot sannheten komme frem. Grå..hehe.
      Men det er en ting jeg aldri har gjort, og det er å bleke håret blondt. Det sliter nemlig noe sinnsykt på håret. Jeg advarte også mine døtre om bleking, så det har de aldri gjort. Farging, striping, sånne enklere ting derimot , går helt fint for dem også. De er jo voksne, men jeg antar at å oppleve det du gjorde, ville gjort dem temmelig hysteriske.

      1. Jeg synes det er så fint med å la det være naturlig!

        Ja det sliter en del, spesielt hvis det blir gjort feil, da ødelegger man jo dessverre hele håret sånn som skjedde her:( Så bra! Ja, det hadde de nok blitt!

    2. Å herregud så forferdelig hun frisøren i Larvik gjorde det! 😲 hvordan går det egentlig an å totalødelegge et hår så mye!? Må ha vært så vanskelig å gå rundt med håret sånn. Men det ble jo kjempefint igjen når du var i Polen da, så takk og lov for det! 😄

      1. Ja, var helt gruuusomt!! Dit går jeg ikke igjen! Lurer også på det! Ble veldig mye luer/caps en periode for å si det sånn.. Ja, hun i Polen er ekstremt dyktig! :´)

    3. Så kjip opplevelse du fikk. Forstår du er skeptisk. Jeg er ingen hårekspert. Men jeg har jo veldig langt hår. Og i de verste periodene i livet har det virkelig syntes på håret også. Tørt slitt og forferdelige tupper.

      Jeg har brukt noe glansvask-farging. Og jeg føler det hjelper. Det ser bedre ut og jeg føler meg bedre. Men jeg gjør det bare noen ganger i året ettersom det kan slite litt på det også. Så er veldig forsiktig med ting som vil skade håret nå. Mitt hår ser mye bedre nå enn for en tid tilbake. Men er enda ett stykke igjen til det friske fine håret jeg hadde før. Prøver å bli flinkere med glansvask og hårolje. Og det du skriver med å flette håret er lurt.

      Jeg har hatt lyst å stripe håret. Kun prøvd en gang med få lyse striper. Men det tror jeg slet veldig på mitt hår. Og jeg har aldri tørt å bleke eller stripe det helt lyst pga at de sier det sliter ekstremt på håret. Jeg vet også at hårfarge sliter på håret. Men ikke så mye tror jeg.

      1. Håret ditt er nyyyydelig!!

        Det har jeg faktisk vurdert å gjøre!

        Bleking sliter selv om det kun er striper og noen har hår som dessverre tar lettere skade enn andre + hvis det blir brukt for sterkt for hva håret egentlig tåler går det skikkelig ille… Håret mitt er jo skrekkeksempel på sistenevnte.. Hårfarge sliter ikke sååå mye egentlig!

        1. <3 Takk snille deg- Jeg er ikke helt fornøyd enda, men håret er mye friskere enn det var 🙂 Ja, jeg tror hvertfall MITT hår tålte striping dårlig. Og jeg tror personlig at farging er bedre. Jeg tar kun glansvask ettersom jeg innbiller meg at det er minst belastende på håret ift permanent farge uten at jeg vet, og det gir litt ekstra glans og håret får mindre floker. (som igjen gir mindre belastning når man grer håret). Jeg tar glansvask i nesten naturlige hårfarge, så slipper jeg å gjøre det ofte Det viktigste har vært å få tilbake ett sunt hår nå. Håper du finner noe som funker for håret ditt <3

    4. Utrolig bra at dette endte godt! Er nesten så frisøren heller skulle betalt deg.. h*n må ha vær veldig uerfaren.. Hvordan går det om dagen forresten?

      1. Ja, utrolig at jeg ikke mistet alt håret! :O Ja.. skulle nesten krevd at frisøren betalte for all behandling håret mitt måtte ha for at ikke alt skulle falle av, var jo tross alt han som ødela det. Med meg går det greit, hva med deg?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg