HJEM PÅ PERMISJON TIL JUL!

Gjett hvem som er hjeeeemme! Jeg dro på permisjon etter lunsj i dag og tok bussen til Larvik hvor jeg møtte Andreas og faren hans. Sammen dro vi på Nordbyen for å handle inn de siste gavene og vi endte også opp med en kopp kaffe hver på kafe. Det var utrolig koselig og vet dere hva? Det gikk overraskende greit! Noe annet som overrasket meg er at jeg trodde det skulle være enda mer kaos på kjøpesenteret, men det var færre folk enn hva jeg hadde trodd.

Jeg har fått med meg en kostliste eller måltidsplan, som jeg kanskje heller burde kalle det, spesifisert for dagene hjemme på permisjon. På grunn av julaften ser jo ting litt annerledes enn vanlig, så da har vi tilpasset kostlista etter det og jeg har avtale med å følge den til punkt og prikke. Jeg håper virkelig at det går bra, for det hadde vært så godt med en julaften hvor bulimien ikke skygget over alt det hyggelige. Enn så lenge har det iallfall godt veldig bra og Andreas er veldig stolt av meg.

Selv om jeg kun har vært hjemme i underkant av 12 timer er dette faktisk en veldig stor seier. Det typiske jeg hadde gjort hadde jo vært å begynt å spise på turen på vei hjem og så gått all in så fort jeg var innenfor døren. Men dette har heldigvis ikke vært tilfellet nå.

Hvis jeg klarer meg bra hjemme disse dagene (jeg skal være hjemme til første juledag), så har vi avtalt at jeg skal få dra på fest første juledag. Jeg håper virkelig det går bra, ikke bare fordi det selvfølgelig er bra, men også fordi det hadde vært så koselig å sett folka igjen. Alle studerer jo her og der, men nå i julen er folk endelig hjemme.

I morgen blir nok den dagen med flest utfordringer, men jeg skal stå på og følge planen så godt jeg bare klarer. Det er litt lettere når ting er avtalt og er helt konkrete. Ei veldig god ansatt på avdelingen har faktisk pakket maten jeg skal ha i riktige porsjoner og skrevet dato og hva slags måltid på av det jeg fikk med meg hjem, noe som gjør det enda mer trygt. Vi lo litt av det, men vi vet begge to at ved å gjøre det slik så øker vi sjansen for at det skal gå bra.

Jeg har også fått pakket inn gavene Andreas kjøpte og mens jeg holdt på med det kom Anni på besøk. Vi dro en liten tur bort til moren til Andreas og leverte noen gaver der og ble sittende å skravle en stund. Det var veldig hyggelig og det var såååå fint pyntet der!

Vi dro hjem etterhvert på grunn av kveldsmat, hvor vi tente lys og satt sammen rundt spisestuebordet. Kvelden for kvelden fikk vi også sett en del på, før Anni måtte dra. Herlighet som timene fløy avgårde! Men nå, nå er det straks natta og i morgen er det julaften! Håper ikke denne oppdateringen ble for heftig forresten haha. Dere hører fra meg i morgen<3

 

 

//Elise Amanda

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg