HUMBLE BRUSH

Heldigvis har det blitt satt stor fokus på plast og hvor skadelig det er det siste året! Det gjør meg så glad å se at så mange engasjerer seg og ønsker en forandring! Ikke minst er det godt å se at så mange gjør tiltak for å bruke mindre plast, for å kildesortere plasten man bruker og blir mer bevisste. Senere denne uken kommer jeg til å tipse dere om enkle tiltak dere kan gjøre for å leve mer miljøvennlig. Dette er da små ting de fleste kan endre på i hverdagen sin og som ikke koster særlig med energi, tid eller penger. Samtidig som man kan gjøre noe godt for miljøet, uten særlig innsats engang! Ingen kan gjøre alt, men alle kan gjøre noe! Det er et veldig godt motto som jeg håper flere ønsker å følge.

Men akkurat nå tenkte jeg å vie en hel post til en ting man lett kan gjøre! Slutt å kjøpe tannbørster av plast og begynn å kjøpe tannbørster av bambus! Flere matvarebutikker har begynt å ta inn tannbørster av bambus og ett av disse merkene heter “humble brush”. Dette er en tannbørste jeg selv bruker som jeg er veldig fornøyd med og det av flere grunner! Den er miljøvennlig, den ser fin og den er god å bruke! Prisen er heller ikke ille, disse tannbørstene her koster nemlig ikke mer enn de av plast.

Håndtaket er laget av bambus, og er derfor 100 % nedbrytbar, i motsetning til vanlige tannbørster. Bambus er den planten i verden som vokser raskest og den er naturlig antibakteriell, noe som betyr at det ikke er nødvendig å tilføre kunstgjødsel eller plantevernmiddel. For hver bambusplante som brukes av Humble Brush, plantes et nytt frø. Så ikke bare bidrar du til et mindre plastforbruk ved å kjøpe disse, du bidrar også til at det plantes et nytt frø for hver eneste kjøp.

“Det produseres rundt fem milliarder tannbørster av plast hvert år. Plast fremstilles av olje gjennom en energikrevende prosess. I tillegg har plast opptil mange hundre års nedbrytningstid og blir derfor værende i miljøet svært lenge. Nå kan du være med å ta miljøansvar og bytte ut plasttannbørsten med et mer miljøvennlig alternativ.” Så lite kreves det altså av deg for å bidra til å ta et større ansvar for miljøet. I tillegg til at be humble tannbørstene er gode for miljøet ser de også fine ut og de er gode å bruke. Dette er ikke en gang en sponset innlegg, kun jeg som ønsker å gi dere et tips til et produkt jeg liker svært godt og benytter meg av selv.

 

Skal du bytte ut tannbørsten din til bambustannbørste nestegang du skal bytte tannbørste?

 

 

//Elise Amanda

1 kommentar
    1. Jeg bruker elektrisk tannbørste! Går jo litt plast i det også når man bytter børstehode, men betraktelig mindre enn de tradisjonelle da. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg