HUSKER DU DISSE SPILLENE FRA BARNDOMMEN?

God lørdag! Jeg synes det er så gøy å mimre tilbake og for litt siden lagde jeg jo et blogginnlegg om en nettside som var veldig populær da jeg gikk på ungdomsskolen. Men nå tenkte jeg å ta dere med på et lite tilbakeblikk til noen av internettspillene fra jeg var barn og ungdom. Herlighet, jeg har så mange minner knyttet til disse spillene og spilte vel alle så mye at det var flaut. Jeg ELSKET slike spill. Det er egentlig synd at så og si alt er lagt ned, for det hadde vært gøy å spilt litt igjen, altså bare sjekket det litt ut. Nesten litt trist at det ikke går haha.

 

Power Babe: Åhh dette var jo så gøy! Jeg husker faktisk fremdeles hvordan min karakter så ut! Selve spillet husker jeg ikke såååå mye av, men jeg husker man var med i klaner, kunne kjøpe klær og frisyrer, møte andre i skolegården og andre steder og ikke minst spillet hvor man skulle bitche, spre rykte, være venn og lignende for å vinne. Egentlig et litt sykt spill når jeg tenker meg om, jeg tror ikke noe sånt hadde blitt laget i dagens politisk korrekte samfunn.

 

Playing with fire 2: Altså, dette spillet her må jo bare med! Det var på 123spill om jeg ikke husker feil og man satt to stykker på samme tastatur. Man skulle legge bomber for å åpne tønner, man kunne finne ting og poenget var å ikke dø. Broren min og jeg spilte dette utrolig mye sammen på den gamle stasjonere PC’n som stod på kontoret i barndomshjemmet vårt.

 

GSM: eller Go Super Model for de som ikke kjenner forkortelsen. Her kunne man lage sin egen karakter, spille spill for å få penger og diamanter jo høyere lever man kom. Mine favorittspill var det dansespillet hvor man skulle huske trinn og det spillet hvor man skulle lage antrekk (utklippet til venstre). Man kunne også få venner der og man hadde egen profil. Dette var et skikkelig hyggelig og fint spill! Jeg husker faktisk hva jeg het der også, nemlig Jane-Victoria. Ikke spør hvor jeg fikk det navnet fra, for det aner jeg virkelig ikke haha.

 

Habbo: definitivt det spillet jeg brukte mest tid på. Jeg vet ikke en gang om jeg skal forklare det, alle på min alder har vel spilt Habbo? Kort fortalt: du bodde på hotell, hadde egne rom du kunne innrede, møte forskjellige folk, bli med i klubber og mye mye mer. Husker godt nabojenta og jeg syklet ned til Narvesen etter vi hadde tjent penger på sommeren for å kjøpe habbo penger til å bruke i spillet haha. Og navnet mitt der? Susi-Josefine. Ikke spør, for jeg vet heller ikke hvor jeg fikk det navnet fra.

 

Bratz: jeg er vel ikke den eneste som elsket Bratz? Ikke bare dukkene, men også musikken og nettspillene. Spesielt det under her husker jeg sååå godt, man fylte inn ting og så valgte dataen for deg. Av en eller annen grunn var dette utrolig gøy å gjøre med venninner. Bratz hadde også mange andre type spill, men de husker jeg faktisk ikke stort av..

 

 

Husker du noen av disse spillene og spilte du noen av dem?

 

 

//Elise Amanda

3 kommentarer
    1. Jeg brukte å spille gsm og playing with fire😃 ang playing with fire, det kan du finne på spillespill.no og mye annet gøy 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg