HVA HAR MONA MARLENE LÆRT MEG?

Disse bildene tok Mona Marlene og jeg forrige fredag og jeg ville dele dem med dere, men jeg ante ikke hva slags innlegg jeg skulle lage når jeg skulle poste bildene. Jeg tenkte og tenkte og plutselig slo det meg: et innlegg om ting Mona Marlene har lært meg! Så her får dere da lese ting jeg har lært ved å være med Mona Marlene.

Hvor mye det er mulig å stille opp for en venninne. Jeg selv har vært mest der at jeg kan stille opp for folk ved å være tilgjengelig om noen ønsker å snakke, gå en tur eller kanskje finne på noe. Der er Mona mye flinkere enn meg. Jeg vet at jeg kan ringe henne 24/7 og jeg vet at om jeg sier jeg trenger å ha henne her nå med en eneste gang, så kommer hun. Uansett om klokka er 12 på natta. Mona kommer.

At man kan bruke hansker når man spiser kyllingvinger. Dette måtte jeg le av førstegang ut fortalte meg, men egentlig er det genialt når man spiser noe som er skikkelig klissete og ikke liker å bli klissete selv. Nå spiser ikke jeg kylling, men dette lifehack’et kan jeg bruke til andre ting.

At det går bra å sove borte. Som liten elsket jeg å sove borte, men etter jeg ble syk har jeg hatet det. Det var vært mye angstpreget og jeg har ofte feiget ut. De eneste jeg egentlig har klart å sove over hos har vært besteforeldrene mine, Anniken og Nora noen få ganger. Men etter å ha sovet hos Mona mange ganger har jeg fått eksponert meg. I tillegg tar hun veldig hensyn til hva jeg trenger, noe som har vært godt.

Å si ifra når man selv blir behandlet dårlig. Jeg har alltid vært flink til å si ifra når andre blir behandlet dårlig, men når det kommer til meg selv tier jeg heller still. Her har Mona vært med på å tøffe meg opp og hun har også vært med meg for å snakke på mine vegne før når jeg ikke har klart selv. Er det noen som er tøff nok til å si ifra, og da gjerne høyt, om noen eller en selv blir behandlet dårlig så er det Mona.

Hvordan få drikke gratis når man er ute. Haha jeg tuller ikke når jeg sier at Mona er dronninga over å få spandert på seg drikke når vi har vært ute! Jeg tror jeg omtrent ikke har betalt for noe de gangene vi har vært ute sammen. Klager ikke, for å si det sånn!

Å gi litt mer faen. “Du er alltid så ordentlig du, du må lære litt av meg” er vel noe Mona har sagt ofte haha. Og det stemmer vel en god del, jeg må virkelig lære meg å gi litt mer faen. Lære meg at det er lov til å ikke prøve å gjøre alt perfekt, lære meg at det er lov til å være sint. At noen regler faktisk er til for å brytes.

 

Har du også lært noe av dine venninner?

 

 

//Elise Amanda

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg