HVA JEG LIKER VED MEG SELV

Det er viktig å huske på hva som er bra med en selv og minne seg på det. Nå sikter jeg ikke til narsissisme, men å kunne godta og ikke minst like seg selv for den man er. Det er alt for mye negativt fokus og da også et negativt fokus på alt det man kunne ha gjort bedre, fremfor fokus på det man gjør som er bra. Så nå, nå skal jeg sette meg ned og tenke over hvilke ting jeg liker ved meg selv og jeg håper at dere kan gjøre akkurat det samme. Skriv det gjerne ned også for å kunne ta frem om du trenger å minne deg selv på det. Både ting du liker ved utseendet ditt, men ikke minst ting du liker ved personligheten din. Tenk på alt det som gjør deg til akkurat deg og alt du gjør som er bra! For det er nok mer enn hva du tror.

Selv liker jeg at jeg er engasjert i dyr og planeten vår. Jeg liker at jeg med glede faktisk kan bruke en hel dag på å plukke søppel og jeg liker at jeg er vegetarianer fordi jeg er glad i dyr. Jeg liker at jeg faktisk bruker tid på å fortelle andre om lette tiltak de kan gjøre for å leve mer miljøvennlig og jeg liker at jeg kan inspirere andre til å spise mer vegetarisk mat ved å invitere på middag hos meg. Jeg liker at jeg tør å stå opp med en tydelig stemme for planeten vår og de dyrebare dyrene som lever på den. Jeg liker at jeg engasjerer meg politisk for å prøve å bidra til å skape et varmere, mer inkluderende og bedre samfunn. Jeg liker at jeg kan bruke de kreative evnene mine på forskjellige måter og at jeg setter av tid til det. Jeg liker at jeg er flink til å lese bøker. Jeg liker at jeg er så heldig å ha så gode mennesker rundt meg som det jeg har.

Utseendemessig liker jeg øyefargen min godt. Øynene mine ser blå eller grønne ut, det kommer helt an på lyset. Helt ytterst på iris har jeg en tynn gul sirkel, noe jeg synes er litt kult fordi det ikke er så mange som har det, men det går igjen i familien på min mor sin side. Jeg liker at håret mitt ser sunt og sterkt ut og at det begynner å få litt lengde på seg. Jeg liker at jeg har naturlig mørke øyebryn og har en del hår på dem, slik at de er tydelige helt uten sminke. Jeg liker midja mi og at jeg har en del magemuskler. Jeg liker nesa mi sett forfra.

Nå høres jeg jo ut som en narsissist selv, men med tanke på hvor mye tid jeg bruker på selvhat hver eneste dag kan jeg love dere at det ikke er tilfellet. Dette innlegget var vanskelig å skrive, men dess jo større grunn til å faktisk skrive det. For jeg må faktisk bli flinkere til å fokusere på de positive egenskapene mine og tingene jeg liker ved meg selv, fremfor å kun fokusere på det negative og ting jeg ikke liker. Dette innlegget ga meg et lite wake up call og jeg håper så inderlig at noen av dere vil sette dere ned og prøve å skrive slik om seg selv også.

 

 

Hva liker du ved deg selv?

 

//Elise Amanda

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg