HVA SKJER VIDERE MED MEG?

Det er flere som har lurt på hva som skjer videre på behandlingsfronten for min del. Og helt ærlig, jeg lurer selv. Men jeg tenkte å fortelle dere hva jeg vet, enn så lenge. Ingenting er hundre prosent bestemt ennå, men det er noen forslag som har kommet opp. Nøyaktig hva som skjer videre blir mest sannsynlig bestemt i løpet av denne uken her. Heldigvis har jeg en del baller å spille på, noe som føles godt og trygt. Psykiatrisk som jeg er på nå er heldigvis enige i at det ikke er lurt å bare sende meg hjem uten en plan for god oppfølging. For jeg ønsker virkelig å bli bedre og det kjempes hver eneste dag for å nå målet mitt. Heldigvis ser de dette!

Det første forslaget som har kommet opp er at jeg skal starte på dagenheten på spiseenheten så fort som mulig og samtidig være innlagt her jeg er nå i starten. Da vil jeg være på spiseenheten fra morgenen av og til etter middag, resten av døgnet vil jeg da være på avdelingen den første uken for så å være hjemme uken etter det. Dette kommer litt an på om de har plass der, men behandleren min på spiseenheten skal prøve å få ordnet det så fort som mulig. Dette er da noe som er foreslått i samarbeid mellom spiseenheten og psykiatrisk avdeling. Eventuelt å gå til behandling flere dager i uken hos behandleren min på spiseenheten mens jeg er innlagt her.

Det andre forslaget som har kommet opp er å være innlagt her en stund til, men at jeg skal søkes inn til en ny runde på RASP. Dette forslaget kommer jo an på om jeg for det første har lyst til en ny runde der og for det andre om de ønsker å tilby meg en ny runde der. Aller helst vil jeg klare meg selv mest mulig, så jeg ønsker jo å få til dette uten RASP. Samtidig så vet jeg at behandlingen de tilbyr der er noe jeg virkelig kan nyttiggjøre meg av og som virkelig fungerer.

Alternativ tre er å være her litt til, så dra hjem for å gå til behandling på spiseenheten 1-2 ganger i uken og så be om plass på Modum Bad når de har et nytt inntak i september. Modum legger inn i bolker, derfor er ikke dette mulig før i september da det først er da det legges inn en ny bolk. Hvis jeg skal på Modum krever det at jeg er frisk nok til å klare å stå i mye av det vonde alene og klare å ta riktige valg, selv når følelsene herjer som verst. Jeg har virkelig tro på opplegget til Modum Bad, men om jeg ikke er frisk nok til å klare det overnevnte er det ikke mulig å nyttiggjøre seg av behandlingen de har å tilby.

Jeg håper dette ga litt mer klarhet til alle dere som lurte. Så kan jeg oppdatere dere så fort jeg vet noe mer. Om jeg skal hjem i helgene eller ei vet jeg heller ikke ennå, men jeg håper jo på å kunne få dra hjem. Ikke bare er det hyggelig og fint å være hjemme, men det er også en god øvelse for meg. For det er jo der ute i den virkelige verden jeg vil og jeg skal leve livet mitt, ikke på en eller annen institusjon. Da er det viktig å holde kontakt med hjemmet og ikke bli avhengig av å være innlagt et eller annet sted. Å skulle bli avhengig av å være på en institusjon er det siste jeg ønsker, heldigvis.

 

//Elise Amanda

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg