HVORDAN FÅ EN BEDRE BLOGG

Jeg vet faktisk ikke hvor mange av leserne mine som selv er bloggere (skrik gjerne ut om du også er det, det hadde vært gøy å tatt en titt på deres blogger), men noen er det sikkert. Hvor mange år jeg har blogget har jeg mistet tellingen over, jeg begynte tross alt mens jeg gikk på ungdomsskolen, så det begynner å bli noen år. I starten var bloggen min dårlig med rare innlegg og bilder i dårlig mobilkvalitet. Etter en del år har jeg jo gjort meg noen erfaringer på hva som gjør en blogg god, både ved å blogge selv og ved å følge andres blogger. Jeg håper noen av disse tipsene kan være til hjelp:)

Gode bilder: Det første man ser er bildene og da er det kjekt med god kvalitet på dem. Bilder i dårlig kvalitet gir et dårlig helhetsinntrykk av bloggen og man mister lysten til å lese videre. Man trenger ikke et speilreflekskamera for å få gode bilder, dagens mobiltelefonkameraer holder svært høy kvalitet og det funker det også. Pass også på hvordan du er plassert i bildet, for selv om selve bildet er i god kvalitet kan bildet likevel være dårlig om motivet er plassert rart eller ute av fokus.

Varierte innlegg: Det er kjedelig å lese innlegg av typen “I dag har jeg stått opp, spist frokost og hvert på jobb” dag inn og dag ut. Innimellom er det jo koselig å få listet opp hva du gjør i løpet av en dag, men ikke hver eneste dag og spesielt ikke om du gjør det samme dag inn og dag ut. Bloggen kan gjerne ha et tema, men man kan likevel variere innleggene om samme tema. Jeg skriver blant annet om strikking, men jeg lager ikke 10 innlegg om samme genser. Jeg skriver også en del om psykisk helse, men jeg varierer likevel hva jeg skriver om innenfor det temaet. Varierte innlegg gjør bloggen veldig mye mer spennende å lese!

Jevnlig oppdateringer: For at jeg vil følge en blogg fast trenger jeg at bloggeren oppdaterer jevnlig. Det trenger ikke være mange innlegg hver eneste dag, men helst ett om dagen og minimum fire innlegg i uken. Å følge en blogger som aldri oppdaterer bloggen omtrent gjør at man sjeldnere går inn på bloggen og etterhvert glemmer man helt av bloggen. Oppdaterer bloggeren hver dag er det mye lettere å følge med og man trykker seg gjerne inn hver dag for å lese dagens innlegg.

 

Hva synes du om bildene?

 

//Elise Amanda

_______________________________________

Følg meg gjerne på FaceBook HER eller på instagram HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg