HVORDAN GIKK STRIKKETREFFET?

Fyyyy søren hvor nervøs jeg var på tirsdag! For dere som ikke har fått det med dere så arrangerte jeg da et strikketreff som jeg hadde reklamert for i mine sosiale medier. Utrolig nervøs var jeg alene på plass utenfor garnbutikken Drømmenøstet (masse skryt til dem for å åpne butikken for oss etter stengetid!) et kvarter før treffet skulle begynne. Fem minutter går og jeg står fremdeles alene, oppriktig redd for at ingen skulle komme. Noen sekunder senere og plutselig har det dukket opp flere som skulle være med. Da ble jeg lettet da!

Jeg har savnet et sosialt treffpunkt i Larvik for unge strikkere og de som vil lære å strikke og tok derfor saken i egne hender. Strikkemiljøet på Instagram er så stort og godt, det er en fantastisk samfunn hvor man løfter hverandre opp og blir løftet opp. I store byer møtes ofte strikkere som blir kjent over Instagram for å strikke sammen og noe slikt ville jeg ha i Larvik også. For hvem er menneskene bak kontoene? Hvorfor kan vi ikke bli kjent når vi har samme interesse? Ikke alle har en instagramkonto dedikert til strikking heller, men det er der jeg fikk idéen fra. Så her er alle unge i Larvik i nærheten som strikker eller vil lære å strikke velkommen!

Foto: Siw Nakken

 

foto: Siw Nakken

De store treffene blir en gang i måneden på Drømmenøstet (jeg kan ikke få takket de nok for at de blir med på dette prosjektet!) og der kan man strikke, bli kjent med andre, lære å strikke, få hjelp til strikkingen sin og møte andre med samme interesse. Etterhvert blir det kanskje også temaer hvor da noe av tiden vil bli brukt til å lære strikketeknikker og lignende, for eksempel magic loop, italiensk avlukning osv.

Dessuten anbefaler jeg alle å selv ta intiativ til mindre treff om man ønsker. Kanskje er det noen som vil ta en kaffe og strikke litt en dag? Kanskje vil noen arrangere strikkekveld? Mulighetene er mange! Hvis du også er interessert i å bli med på noe av dette, send meg en melding så legger jeg deg til i en gruppe på FB:)

Jeg er så glad for at dette her ble vellykket! Egentlig skulle det vare i en og en halv time, men tiden gikk så fort og plutselig hadde vi sittet der i to. Det ble en fin kveld med mye strikking, skravling og latter. Ikke bare ble det en hyggelig kveld for unge som strikker, men det ble også en fin møteplass hvor man kan bli kjent med andre. Trenger man hjelp til noe er det også alltid noen man kan spørre.

Som jeg gleder meg til neste gang! Lokalavisen var også en tur innom for å lage en sak om arrangementet, så da får kanskje enda fler vite om det. Det blir spennende å se hvor dette bærer hen!

Foto: Siw Nakken

 

 

Kunne du tenkt deg å bli med?

 

//Elise Amanda

_______________________________________

Følg meg gjerne på FaceBook HER eller på instagram HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg