HVORDAN MØTET PÅ RASP GIKK

Jøye meg den dagen her har gått i ett! Siden jeg vet det er flere som lurer tar jeg like så godt en grov oppdatering her på hva som skjedde og hva som har blitt bestemt. Pappa hentet meg litt etter klokken ti og så satte vi kursen innover mot Oslo. Vi kom frem nøyaktig en time før vi skulle på møtet, så da bestemte vi oss for å tusle en tur bort til Espresso House og sette oss ned der så lenge. Jeg drakk en te som het white cherry og den var veldig god! Men så gikk tiden og det var tid for å rusle bort til avdelingen møtet skulle være på. Nervene var i helspenn, for jeg var så nervøs for hva jeg kom til å få tilbud om. Heldigvis ble jeg veldig fornøyd med tilbudet og pappa synes også at det var veldig bra!

Jeg fikk tilbud om å starte opp på dagbehandling på poliklinikken og være resten av døgnet + helgene på RASP post 3. Etterhvert når jeg er klar for det skal jeg begynne å få være hjemme i helgene, men før det skal jeg kanskje være på pasienthotellet istedenfor avdelingen. Det kan også hende at jeg etterhvert skal være ettermiddager og natt på pasienthotellet fremfor avdelingen, men det blir tatt litt som det kommer etterhvert. Akkurat dette opplegget her er helt nytt og jeg er den første som får det, så det blir spennende å få teste ut! Det blir altså kombinasjon av dagenhet og døgninnleggelse.

Jeg tror det kan være veldig hjelpsomt da jeg får mye støtte rundt meg, samtidig som jeg gradvis kan bli mer og mer selvstendig. Da får jeg støtten rundt meg, samtidig som jeg får prøvd meg ut på egenhånd, noe som jeg tenker er veldig viktig. Nøyaktig når ting blir endret på må vi nesten se an, det kommer jo litt an på hvordan jeg gjør det blant annet. Men i første omgang blir det dagenheten som står for all behandling og der jeg er hele dagen i hverdager (slik skal det være under hele oppholdet) og så resten av døgnet og helgene på RASP.

Da jeg spurte om ca dato fikk jeg litt bakoversveis, for svaret var “snart”. Snart som i at jeg skal ha en samtale der til neste fredag og så må poliklinikken og post 3 bare finne en dato som passer og så er det inn. Det vil si i starten-midten av september en gang. Jeg hadde virkelig ikke forventet å kunne få komme inn så fort, men til syvende og sist er jo det bare positivt! Det at de også skreddersyr et tilbud så godt til meg setter jeg så himla stor pris på og jeg tror virkelig at dette kan funke! Forespeilet behandlingstid er åtte uker og så får vi se hva som skjer etter det. Så ja.. det er hva jeg vet så langt.

 

 

Vil dere ha en ny oppdatering etter neste møte der..?

 

 

 

//Elise Amanda

2 kommentarer
    1. Det hørtes ut som et veldig bra tilbud! Det fortjener du❤️ Hvilket tilbud fikk du først som du ikke var fornøyd med? Og hva er årsaken til/forksjell på at du skal være på dag på dagen og ikke post 3 hele tiden om jeg kan spørre?😊masse masse lykke til!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg