HYBELEN MIN: STUE OG KJØKKEN

Heihei! Da var det på tide og vel så det til å vise dere det siste det siste rommet i hybelen min, nemlig oppholdsrommet! Hverken sofaen min eller spisebordet mitt med stoler hadde fått plass her, så det måtte jeg la stå igjen. Men både en lang hylle, kort hylle, skjenk, puff og stuebord som jeg hadde fikk jeg heldigvis med meg! Samt de fleste av plantene mine (jeg savner faktisk de siste to haha). Jeg trives iallfall veldig med sånn jeg har fått det og er veldig fornøyd med møbleringen her! Det er lite, men fint, koselig og praktisk!

Dette er jo rommet jeg oppholder meg mest i, derfor var det viktig for meg å ha plass til ting jeg ofte bruker, men samtidig kunne rydde det unna slik at det ikke fremstår rotete eller kaotisk. Det var også litt utfordrende med hvordan og hvor jeg skulle oppbevare ting da det er begrenset med plass til møbler og hybelen hadde fremstått enda mindre hvis jeg hadde overmøblert den. Alt av ledige vegger har ting langs seg nå, men jeg synes samtidig ikke det fremstår overmøblert. Noe mindre møbler hadde rett og slett ikke gått. Så her får dere se oppholdsrommet mitt!

Jeg burde jo kanskje ha fjernet den leka til Molly før jeg tok bilder, men det får være. I skjenken har jeg juleservise, vinglass, servietter og andre engangsting, poser, kluter, te, drikkeflasker og litt andre kjøkkenting. På toppen er det planter og litt kaffeting.

I den lange hylla er det en god del strikketing og garn. Molly bruker forresten denne veien opp til hemsen, ved å først hoppe på skjenken, så toppen av den lange hylla og så hemsen. Motsatt vei når hun skal ned. Døren nærmest hylla er til soverommet mitt og døren til høyre er til badet.

Dette er da kjøkkenet mitt og spisebordet med stoler. Kjøkkenet er ikke så stort, men jeg synes det er fint og ikke minst så er det funksjonelt. Skapene er heldigvis ganske høye, så det hjelper med å få plass til ting! Mellom skap og gang har jeg en jif-mop, i papirposen har jeg papirsøppel og posen som er slengt over der bruker jeg til pant.

Spisebordet mitt med stoler. Disse stolene er sååå gode å sitte i og de er i tillegg skikkelig fine! Det er forresten ikke en flekk på bordet, men jeg glemte å tørke av støv rett før jeg tok bilder (det blir veldig fort støv på bordet, jeg hadde vasket av dagen før) og “flekken” er en spisebrikke som jeg tok av rett før bildene. Bordet tar ikke så stor plass (det måler 90cm), samtidig som man kan få fem rundt bordet om man sitter litt trangt.

Stuedelen min! Her har jeg litt forskjellig i hylla lagt i filtkurver (disse kurvene går igjen flere steder og er fra Rusta) som den lille tv’en min står på. Mellom sofaen og veggen står det et lite sidebord med to planer på. Ved siden av monsteriaen ligger det forresten en hard spisebrikke hvor Molly har maten sin og deretter en svart puff med oppbevaring før sofaen kommer. Jeg tror forresten jeg etterhvert skal få kjøpt meg et rundt speil med svart smijernsramme til å henge over sofaen for at veggen skal fremstå mindre tom og samtidig bidrar det til å skape en større romfølelse.

På bildene over og under her får dere et litt bedre overblikk over spisestue og stue. Bildene er tatt fra hjørnet ved kjøkken og dør inn til badet. Jeg har kun ett vindu til dette rommet, men vinduet fra gangen gir godt lys inn da dør mellom stue/kjøkken og gang også har et vindu i seg.  Jeg er veldig fornøyd med hvordan jeg har fått det og trives i grunn ganske godt i den lille hybelen min! Det er uvant å bo så lite, men at det er stor takhøyde i midten av oppholdsrommet og ellers veldig lyst og fint hjelper veldig!

 

Hvordan synes dere stue/kjøkken ble? Og hybelen generelt?

 

//Elise Amanda

_______________________________________

Følg meg gjerne på FaceBook HER eller på instagram HER

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg