IKKE SI AT DET IKKE NYTTER

Jeg er så lei av å høre at det ikke nytter. Høre at det ikke nytter å være en av dem som prøver å gjøre små forskjeller her i verden. Ett menneske kan påvirke så mye mer enn man tror. Selv om akkurat du ikke når ut til tusenvis av mennesker kan du likevel være en av dem som utgjør et positiv forskjell i livet til andre eller kanskje til miljøet. Bare ved å begrense ditt eget plastforbruk gjør du en forskjell, bare ved å være vegetarianer gjør du en forskjell og bare ved å være til påvirker du livet til flere mennesker enn du tror. Dine handlinger og din stemme teller. Om du smiler til et tilfeldig menneske på gaten kan du faktisk være med på å gjøre dagen til noen lysere. Å gi et smil koster ikke så mye, gjør det vel?

Selv er jeg langt ifra perfekt, men jeg prøver å sette igjen noen positive spor her på jorden og jeg vet at jeg gjør det. Jeg vet at ved å være åpen om psykisk helse hjelper jeg andre til å fatte mot nok til å søke hjelp. Jeg vet at ved å være vegetarianer sparer jeg mange dyreliv og store mengder vann. Jeg vet at ved å velge så miljøvennlig som mulig bidrar jeg til å redde jordkloden og kan påvirke andre til det samme. Jeg vet at ved å smile til fremmede på gaten er det en eller annen innimellom som får en litt lysere dag. Jeg vet at ved å kastrere kattene mine bidrar jeg til at det blir lettere for hjemløse katter å få et hjem. Jeg vet at min innsats teller.

For den store verden setter nok ikke mine føtter så dype spor. Men spesielt for enkelte mennesker og for dyr vet jeg at min innsats har noe å si. Jeg kommer ikke til å stoppe fordi jeg ikke kan gjøre en merkbar innsats på verdensbasis. For meg holder det i massevis om kun ett menneske får en litt bedre dag, om ett menneske føler seg mindre alene eller om ett menneske føler seg sett. Husk også at flere har denne tankegangen og alene virker vi kanskje små, men sammen er vi sterke. Du og akkurat din innsats teller, glem ikke det. Akkurat du er viktig og betydningsfull.

 

Så vær så snill og ikke si at det ikke nytter, når jeg vet så godt at det gjør det. 

 

//Elise Amanda

2 kommentarer
    1. Jeg er nok flinkere på det med å smile og prate med folk, komme med noen ord som hjelper og drar folk litt opp, ENN å være flink med plast og spise vegetarmat 😀 Vi bidrar på forskjellige måter 🙂 Ha en fin kveld Elise 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg